Hallo allemaal,
Omdat ik zeer angstig ben voor de tandarts ben ik ruim 10 jaar niet naar een tandsrts geweest. Je raad het natuurlijk al, dat komt je gebit niet ten goede, tot afgelopen weekend, ik stond op met een dik gezicht, ik naar de huisdokter en die vertelde me dat het een tandtechnisch probleem was. Ik heb een middel gekregen tegen de pijn en om de ontsteking te stoppen. Ik moet natuurlijk naar de tandarts, maar ben panisch, als die eens ziet hoe mijn bovengebit eruitziet rend die gillend weg:). Nu zoek ik eigenlijk een tandheelkundigcentrum in de buurt van denhaag speciaal vor mensen zoals ik, angsthazen dus, ik wil ook best wel een uurtje rijden dat geeft ook niet, als ik maar weer een normaal gebit krijg en weer kan lachen en weer alles kan eten, want dat is ook een ramp nu. Ik wacht nu tot de ontsteking weg is, en dan moet ik toch maar de stap zetten hoe eng ik het ook vind. Iedereen bedankt alvast voor jullie hulp.
Omdat ik zeer angstig ben voor de tandarts ben ik ruim 10 jaar niet naar een tandsrts geweest. Je raad het natuurlijk al, dat komt je gebit niet ten goede, tot afgelopen weekend, ik stond op met een dik gezicht, ik naar de huisdokter en die vertelde me dat het een tandtechnisch probleem was. Ik heb een middel gekregen tegen de pijn en om de ontsteking te stoppen. Ik moet natuurlijk naar de tandarts, maar ben panisch, als die eens ziet hoe mijn bovengebit eruitziet rend die gillend weg:). Nu zoek ik eigenlijk een tandheelkundigcentrum in de buurt van denhaag speciaal vor mensen zoals ik, angsthazen dus, ik wil ook best wel een uurtje rijden dat geeft ook niet, als ik maar weer een normaal gebit krijg en weer kan lachen en weer alles kan eten, want dat is ook een ramp nu. Ik wacht nu tot de ontsteking weg is, en dan moet ik toch maar de stap zetten hoe eng ik het ook vind. Iedereen bedankt alvast voor jullie hulp.
Gr, Mignon
ook 10 jaar niet naar de tandarts geweest
Mijn partner is net als jij al 10 jaar niet bij de tandarts geweest (of langer ?) en zijn gebit ziet er ook slecht uit. Tot nu toe zijn er geen grote complicaties geweest, wel zie ik hem af en toe een paracetamol innemen en zegt dan dat het door de hoofdpijn komt (jaja...).
Sinds vorig jaar is gebleken dat mijn partner een bloedfobie heeft, dus alles wat met bloed te maken heeft wil hij vermijden. Zo ook de tandarts. Mijn partner zit in behandeling voor zijn fobie bij GGZ en de angst wordt al minder. Hij wil volgend jaar onder begeleiding naar een tandarts voor een intake, ben erg benieuwd!
Ik heb nog wel een vraag, vergoed het ziekenfonds tandartskosten ondanks het zo lang geleden is dat hij naar de tandarts is geweest? Zou een verklaring van de behandelaar bij GGZ hierbij helpen?
Iemand ervaring hiermee?
Alvast bedankt!
Ontoppic: succes met je tanden, met een roesje zul je daarna weer stralen en eindelijk je tanden blootgeven aan iedereen, wat zal jij blij zijn als je weer uitgebreid kan lachen :smt003
Groetjes
Het is narcose of het is geen narcose, roesjes bestaan niet. Een alternatief zou lachgas zijn, maar dat is een geheel ander principe dan de narcose.
Nogmaals roesjes BESTAAN NIET omaatje en Primabella, geef dus geen valse hoop adviezen want wie moet dat weer rechtl*llen? precies, de tandarts die je moet gaan helpen.
:x
Roesjes zijn voor tandheelkunde niet geschikt.
tis http://www.tandarts.nl en niet http://www.internist.nl, misschien dat dat het verschil is.
overigens, dat ZIJ het zo noemen zegt me dus helemaal niets.
grote problemen
Midazolam wordt vaak gebruikt (meestal in combinatie met andere middelen zoals opiaten bv alfentanil of morfine) door anesthesiologen om patiënten te sederen vlak voor een operatie. Verder wordt midazolam gebruikt bij andere invasieve medische procedures, zoals endoscopie (gastroscopie, colonoscopie). De patiënt raakt niet buiten bewustzijn maar verliest wel het vermogen dingen in te prenten in het geheugen (anterograde amnesie).
Door zijn sterke en zeer snelle inwerking wordt midazolam zelden toegepast buiten het ziekenhuis. Een uitzondering is midazolam via het wangslijmvlies voor de snelle behandeling van langdurige insulten. Hiervoor is in de VS midazolam niet geregistreerd off-label use . Voor deze toepassing wordt het toegediend tussen de binnenkant van de wang en het tandvlees, waar het direct in de bloedbaan wordt opgenomen. Ook in de setting van de ambulance en traumahelikopter wordt midazolam veelvuldig toegepast door MMT-artsen en ambulanceverpleegkundigen.
en dan denk ik dat ik een opknapbeurt onder een roesje wederom als niet voor een tandarts setting terugzie.
Dormicum is een beetje uit, vanwege de onvoorspelbaarheid in werking, lengte van de werktijd en.................er zijn betere alternatieven.
Speciale tandartspraktijken? Klinieken? Ziekenhuizen? Iedereen die denkt er verstand van te hebben mag van mij dat spul in een spier of een bloedvat prikken. Maar of het een eerste keus middel is in de tandheelkunde? I dont think so granny-dear
Natuurlijk is het vervelend als het gebit in slechte staat is en je angst voor de tandarts groot is.
Bedenk dat een buitenproportionele angst (voor de tandarts, maar ook voor andere zaken: tunnelangst, hoogtevrees etc) een probleem op zich is. Daarom is het, in mijn beleving althans, een goed idee om ook dát probleem aan te pakken en niet alleen het probleem van het slechte gebit.
Behandeling bij GGZ of een paar praatjes met een psycholoog doen wonderen. Voor die angst is altijd een oorzaak. De psycholoog kan je helpen hierin inzicht te krijgen en daarmee is de helft van het probleem al opgelost! Ik heb dat gedaan en mijn tandartsangst is compleet verdwenen. Na tientallen jaren van angst voor de tandarts vind ik nu het vervelendst dat ik op de klok moet letten om op tijd te zijn.
Re: grote problemen vrees ik
Afspraken bij angsttandartsen hebben bij mij niet geholpen.
Sterker nog ik heb een wortelkanaal behandeling gehad waarbij de wortel er al uit was
en ik dus helemaal niets zou moeten kunnen voelen en ik ging door de grond van de pijn.
Ik zou graag een optie willen vinden tussen normale behandeling en algehele narcose.
Heb voorafgaande medicatie geprobeerd maar dat had ook helemaal geen effect.
Als iemand mij een tip kan geven waar ik het beste terecht kan in omgeving den haag voor algehele anesthesie of een goede tussen optie ben ik die persoon erg dankbaar.
Groetjes,
Lin.
Re: grote problemen vrees ik