Nog steeds problemen na 2 keer 'n wortelpuntinfectie en nu?

Author:
moya
Posted:
wo, 07/25/2007 - 11:23
Hallo,

Heb vanmorgen een hoop verhalen gelezen op dit forum, maar ook ik
blijf me zorgen maken, misschien kan iemand mij 'n beetje gerust stellen..

Voorgeschiedenis: 6 jaar geleden mijn kaken op 5 plaatsen gebroken met een fietsongeluk, ook 2 kiezen getrokken omdat die helemaal kapot waren, daar zijn 2 kronen voor in de plaats gekomen.

Vorig jaar augustus een wortelpuntinfectie boven 1 van de kronen gekregen, eraan geholpen, maar bleef last houden...
Sinds juni dit jaar weer een wortelpuntinfectie, maar volgens de kaakchirurg zat ie dit keer boven mijn gezonde kies naast de kronen, de 1e kies naast mijn snijtand, weer aan geholpen en anti-biotica.
Een week later een bloeduitstorting gekregen is weer weggehaald,
een week later weer pijn, andere anti-biotica gekregen en de mededeling dat als het niet beter zou gaan mijn kies eruit zal moeten, omdat hij het dan niet meer zou kunnen 'repareren', het gaat dus weer niet beter, voel me ook zo ziek als een hond, maar ik heb zo mijn twijfels of het wel opgelost is als ze mijn kies trekken....zeker ook, nadat ik sommige verhalen hier gelezen heb...

Is het wel te garanderen dat de ontsteking dan wegblijft? anders vind ik het toch 'zonde' van mijn kies....

Iemand die me kan adviseren?

Alvast bedankt!
:smt006
omaatje lief

de enige die je hierover kan adviseren is toch de kaakchirurg, hij heeft hier ervaring mee. Wij kunnen alleen maar gissen, ik weet niet hoe die wortel eruit ziet, hij wel! Misschien wil hij een apex doen, je kunt ook als je het heel zeker wil weten aan een andere kaakchirurg vragen, of overleggen met de tandarts, maar soms is een kies inderdaad niet meer te redden, dat is altijd balen, vooral als je eerst zo'n moeite doet om hem te behouden. sterkte! . :smt005 :o
vr, 07/27/2007 - 13:49 Permalink
Irfan

Beste Moya,

Het is inderdaad vervelend en erg frustrerend als een ontsteking blijft persisteren.
Ik begrijp alleen niet de wortelpuntontsteking boven een "gezonde" kies. En als de kaakchirurg deze ontdekt heeft, is er dan wel een wortelkanaalbehandeling in gedaan?
De ontsteking komt waarschijnlijk wel van deze kies en extractie is in principe de beste therapie om van een ontsteking en problemen af te komen. Alleen ben je dan wel de kies kwijt.

Groet Irfan
vr, 07/27/2007 - 18:13 Permalink
moya

Bedankt voor de reakties!

Heb dinsdag weer een afspraak met de kaakchirurg voor 'overleg'.

De gezonde kies heeft geen wortelkanaalbehandeling gehad, naar mijn weten, of de kaakchirurg heeft dat tegelijk met de wortelpuntinfectie behandeling gedaan?...Ben zonder tussenkomst van de tandarts (alleen verwijsbrief) bij de kaakchirurg gekomen, omdat (zo dachten we in eerste instantie) het een herhaling van klachten was...

Ben bang na jullie reakties dat ik me erbij neer moet gaan leggen...maar de angst dat er ontstekingen blijven komen blijft, heb er niet zo'n gerust gevoel over...waarschijnlijk ook omdat het na vorig jaar ook weer op een andere plek terug kwam....misschien gaat het na het gesprek met de kaakchirurg beter....

Nogmaals bedankt!

Groetjes
vr, 07/27/2007 - 21:55 Permalink