Hallo,
Ik heb al een paar weken een wat zeurend gevoel rechtsboven in mijn gebit. Nu dacht ik lange tijd dat het tandvleesproblemen waren, omdat het zeurende gevoel er niet altijd is.
Toch maar even naar de dienstdoende tandarts geweest, heeft lopen tikken op de kiezen en een (onduidelijke) foto gemaakt. Nu beweert zij dat ik een tweetal gaatjes onder het tandvlees heb (van 2 verschillende kiezen) en daarvoor 2 zenuwbehandelingen moet ondergaan bij mijn eigen tandarts (die nu dus op vakantie is, dus dat is lekker....).
Mijn vragen zijn de volgende:
1. Kun je inderdaad gaatjes onder je tandvlees hebben?
2. Is een zenuwbehandeling dan wel de beste oplossing? Ik kan me voorstellen dat de pijn dan weggaat, maar wat gebeurt er verder de met kiezen? Gaat het doorrotten en moeten ze op termijn dan getrokken worden?
Graag jullie mening / advies.
Groet,
Gerard
Ik heb al een paar weken een wat zeurend gevoel rechtsboven in mijn gebit. Nu dacht ik lange tijd dat het tandvleesproblemen waren, omdat het zeurende gevoel er niet altijd is.
Toch maar even naar de dienstdoende tandarts geweest, heeft lopen tikken op de kiezen en een (onduidelijke) foto gemaakt. Nu beweert zij dat ik een tweetal gaatjes onder het tandvlees heb (van 2 verschillende kiezen) en daarvoor 2 zenuwbehandelingen moet ondergaan bij mijn eigen tandarts (die nu dus op vakantie is, dus dat is lekker....).
Mijn vragen zijn de volgende:
1. Kun je inderdaad gaatjes onder je tandvlees hebben?
2. Is een zenuwbehandeling dan wel de beste oplossing? Ik kan me voorstellen dat de pijn dan weggaat, maar wat gebeurt er verder de met kiezen? Gaat het doorrotten en moeten ze op termijn dan getrokken worden?
Graag jullie mening / advies.
Groet,
Gerard
2.: is niet makkelijk, maar iemand die wortelkanaalbehandelingen kan doen, kan ook beoordelen of het zinvol is om de kiezen eigenlijk wel te behandelen.
Vanmorgen bij een andere tandarts geweest. Deze heeft opnieuw foto's gemaakt en zag hier niets op. Zijn de gaatjes tussen de kiezen goed te zien op foto's, of ben ik erg afhankelijk van de kundigheid van de tandarts. De pijn die ik op de bewuste plekken heb, is niet altijd aanwezig. Is dat nog een indicatie wat het zou kunnen zijn?
Groet,
Gerard
P.S. Uiteraard mogen ook andere deskundigen reageren :D
Bij twijfel niet inhalen, zeg ik altijd maar.
Wat het wel kan zijn? Tandvlees ontsteking, knarsen/klemmen, verstopte bijholte. Een tandarts kan dat het beste even grondig bekijken.
Mijn ervaring, als er niks te vinden is: ofwel klemmen/knarsen, ofwel een goed verborgen gaatje. Of een breuk in de zijwand van een gat (naast de vulling).