Ongeveer twee maanden terug is in de bovenkaak aan de laaste kies een WKB gestart, daarna twee weken pijn vrij geweest. :D
Na deze twee weken begon een soort drukpijn. Ik naar de tandarts deze heeft de kies nog een keer schoongemaakt. Nadat de verdoving eruit ging heb ik drie dagen lang hele erge kiespijn gehad. Ik kon zelfs de kies niet aanraken met de tong, zo erg was de pijn (en dat ondanks het feit dat er geen zenuw meer in zat?!) :-?
Daarna zakte de pijn weer iets, maar de kies bleef zeuren, dus weer naar de tandarts. Deze heeft de boel weer schoongemaakt met de mededeling dat de kies toch echt schoon was en ik dus eigenlijk pijnvrij moest zijn!
NOU dus NIET!!! De verdoving ging eruit en weer zon heftige pijn!!! Kan niet eten, de kies niet aanraken, niks behalve een hoop pijnstillers!!
WIE herkent DIT? Of weet een mogelijke oorzaak??? Ben immiddels echt wanhopig en de tandarts ook.
Voor alle duidelijkheid: op de röntgenfotos is geen onsteking te zien. De reden voor de WKB was heftige pijn in deze kies.
Alvast bedankt
Na deze twee weken begon een soort drukpijn. Ik naar de tandarts deze heeft de kies nog een keer schoongemaakt. Nadat de verdoving eruit ging heb ik drie dagen lang hele erge kiespijn gehad. Ik kon zelfs de kies niet aanraken met de tong, zo erg was de pijn (en dat ondanks het feit dat er geen zenuw meer in zat?!) :-?
Daarna zakte de pijn weer iets, maar de kies bleef zeuren, dus weer naar de tandarts. Deze heeft de boel weer schoongemaakt met de mededeling dat de kies toch echt schoon was en ik dus eigenlijk pijnvrij moest zijn!
NOU dus NIET!!! De verdoving ging eruit en weer zon heftige pijn!!! Kan niet eten, de kies niet aanraken, niks behalve een hoop pijnstillers!!
WIE herkent DIT? Of weet een mogelijke oorzaak??? Ben immiddels echt wanhopig en de tandarts ook.
Voor alle duidelijkheid: op de röntgenfotos is geen onsteking te zien. De reden voor de WKB was heftige pijn in deze kies.
Alvast bedankt
Pijn in de kies hoort inderdaad niet. Maar het tandvlees reageert altijd nog normaal. En daar ontstaat door rommel uit het wortelkanaal eigenlijk een puistje. Daar moet je niet op kunnen drukken. Dus de kies moet een beetje ingekort zijn. Is dat gebeurd?
Nee, er zit en er zat geen puistje ook de tand is niet ingekort.
Kun je daar iets mee?
Groeten,
Marlies
Gauw wat af laten slijpen en dan keert hoogstwaarschijnlijk de rust weer terug.
Overigens komt dit bij minder dan de helft van de wkb voor, vandaar dat je tandarts dat niet standaard doet. Maar bij jou is het dus wel even nodig. De kiezen groeien doorgaans na een paar weken gewoon weer naar elkaar toe, zodat ze elkaar weer raken.
Daar zit wat in, want de vulling voelt inderdaad vrij hoog aan en bij het dichtbijten doet het pijn. Ik zal dit es met de tandarts bespreken.
Groeten,
Marlies