Zestien dagen geleden is er een apexresectie uitgevoerd op een kies.
Dit bleef pijnlijk, maar afgelopen donderdag was de pijn zo onverdraaglijk dat ik naar het de kaakchirurg ben gegaan. Hij heeft me een antibioticum voorgeschreven, en als dat niet helpt moet de kies eruit.
Ik vroeg hem of ik niet naar de endodontoloog moest- want dat stadium is door vakantie/slordigheid van mijn tandarts overgeslagen.
De kaakchirug zei dat de wortels er goed uitzagen, en dat dat dus geen zin zou hebben. Ik heb het idee dat hij het ook niet meer weet, turend naar de foto en kloppend op omringende kiezen.
Ik wil mijn kies graag houden. Heeft iemand een idee?
Dit bleef pijnlijk, maar afgelopen donderdag was de pijn zo onverdraaglijk dat ik naar het de kaakchirurg ben gegaan. Hij heeft me een antibioticum voorgeschreven, en als dat niet helpt moet de kies eruit.
Ik vroeg hem of ik niet naar de endodontoloog moest- want dat stadium is door vakantie/slordigheid van mijn tandarts overgeslagen.
De kaakchirug zei dat de wortels er goed uitzagen, en dat dat dus geen zin zou hebben. Ik heb het idee dat hij het ook niet meer weet, turend naar de foto en kloppend op omringende kiezen.
Ik wil mijn kies graag houden. Heeft iemand een idee?
Het enige wat ik kan verzinnen is om - als je er echt mee zit - een second opinion te vragen van een kaakchirurg in een ander ziekenhuis. Ik weet dat een apexresectie soms wel eens over wordt gedaan, maar kan absoluut niet beoordelen of dat bij jou zinvol is.
Ik heb 15 jaar geleden ook eens een apexresectie gehad met veel pijn achteraf doordat de ontsteking weer volop terugkwam. De kaakchirurg heeft mij toen een (pijnlijke) injectie in het operatiegebied gegeven. Het leek me een paardenmiddel. Toen was ik er wel vrijwel meteen vanaf. Ik heb nooit kunnen achterhalen wat is ingespoten (vermoed waterstofperoxide aan de smaak te herkennen, maar dat lijkt me wel raar, rechtstreeks in de kaak, kan ook ter onstmetting zijn geweest)..
Sterkte.