Hallo
vrijdagochtend hebben ze 2 verstandskiezen verwijderd, linksonder en linksboven.
De linksonder hebben ze met heel veel gewrik, geboor en gesnij eruit gekregen.. flink drama dus.. daar zitten nu een hoop hechtingen en hij heeft er een soort gaasje ingestopt, maar alles lost vanzelf op als het goed is?
Boven is die binnen 30sec. eruit getrokken.
Nu heb ik dus ontzettende napijn, de ibuprofen600 helpt nauwelijks en ik heb al 2 nachten niet geslapen van de pijn.
Het kijkt niet rood of niks, komt volgens mij ook totaal geen rotzooi uit de wond beneden, hechtingen kijken ook niet rood.. het klopt ook niet alleen mn wang is nog een heel klein beetje dik
wat moet ik nu?
vrijdagochtend hebben ze 2 verstandskiezen verwijderd, linksonder en linksboven.
De linksonder hebben ze met heel veel gewrik, geboor en gesnij eruit gekregen.. flink drama dus.. daar zitten nu een hoop hechtingen en hij heeft er een soort gaasje ingestopt, maar alles lost vanzelf op als het goed is?
Boven is die binnen 30sec. eruit getrokken.
Nu heb ik dus ontzettende napijn, de ibuprofen600 helpt nauwelijks en ik heb al 2 nachten niet geslapen van de pijn.
Het kijkt niet rood of niks, komt volgens mij ook totaal geen rotzooi uit de wond beneden, hechtingen kijken ook niet rood.. het klopt ook niet alleen mn wang is nog een heel klein beetje dik
wat moet ik nu?
Als ze heel erg hebben lopen wrikken en trekken dan komt het vaak voor dat de spieren enzo wat beurs zijn, dat kan flink pijn doen en het kan soms ook blauw worden. Ook komt het vaak voor dat je je mond bijvoorbeeld minder ver open kunt doen, maar dit gaat ook met een paar dagen wat beter.
Hoeveel Ibuprofen heb je gebruikt dan?
Krijg mijn mond inderdaad minder ver open en met slikken doet t zeer en constant die zeurende snijdende pijn in mn kaak... echt heel vreselijk!
Zit nu op zo'n 4 ibuprofens 600 per dag en slik daar tussendoor ook nog paracetamol...
Voel je het echt alleen in je kaak, of straalt het ook verder door je hoofd?
Ik heb momenteel zelf last van mijn kauwspieren. Hier heb ik ook Brufen 600 mg + paracetamol voor. Deze werkten bij mij ook niet.
Ik heb er vooral 's nachts erg last van. Om de klachten toch enigzins te verminderen houd ik er een warme kruik tegenaan. Hierdoor ontspannen mijn spieren zich een beetje. Misschien iets wat je kunt proberen?
Heb je al geprobeerd of de pijn hetzelfde is als je geen pijnstillers gebruikt? Als het toch niets helpt, kun je ze beter niet nemen.
Vooral Ibuprofen is echt slecht voor je maag.
Sterkte!
heb het geprobeerd zonder de pijnstillers maar dan is het helemaal niet te harden... hoeveel tijd is normaal dan voor napijn?
en ik hebi ets gelezen over alveolitis (sorry als het verkeerd staat) maar dat de tandkas ontstoken is.
Wat zijn hier de klachten van? hoe ziet er dit uit? En hoe kom ik erachter of het dat dan misschien is?
Ik geloof een dag of 3 en dat het dan minder gaat worden.
En, dit heb ik nog gevonden (google.nl) voor je over aveolitis:
Bij een klein percentage (2-5%) van de extracties van verstandskiezen, ontstaat er een ontsteking van de holte (alveole) waarin een tand of kies zat. Deze ontsteking wordt een alveolitis of dry socket genoemd.Bij alveolitis zal de dagen na het trekken, de wond steeds gevoeliger worden. De holte van de tand/kies is dan ook niet meer gevuld met een stolsel. Raadpleeg de behandelend arts en laat de wond bekijken.
Bij een normale wondgenezing speelt het bloedstolsel in de holte een belangrijke rol. Vanuit de wanden van de holte zijn bindweefselcellen in staat om in het stolsel te migreren. Langzaam (ongeveer 1 maand) wordt dit dan omgezet in jong bot, met daaroverheen tandvlees. Van groot belang is dan ook dit stolsel te laten zitten. Bijt na het trekken een half uur op een gaasje en spoel de eerste dagen niet te hard. Helaas is het bij jou toch ontstoken geraakt.
Het werkingsmechanisme waarom soms dit stolsel verdwijnt en een ontsteking ontstaat is niet helemaal opgehelderd. Er zijn in ieder geval meerdere oorzaken in het spel. Wel is bekend dat sommige factoren de kans hierop groter maken: Roken, gebruik van de pil, een al aanwezige ontsteking en des te moeilijker het trekken gaat, des te groter de kans op alveolitis.
Als eenmaal alveolitis is geconstateerd, is er weinig aan te doen. Deze vervelende ontsteking zal na 1 tot 2 weken vanzelf overgaan. Regelmatig uitspoelen van de holte met lauw (zout) water voorkomt dat er voedselresten in achterblijven en kan de genezing bespoedigen. Dit kan veelal makkelijk gedaan worden met een speciaal spuitje de monoject, welke veel praktijken in huis hebben. De behandelend arts kan pijnstillers voorschrijven om deze periode zo goed mogelijk door te komen.
In sommige gevallen wordt de monoject met een antimicrobieel middel gevuld zoals waterstofperoxyde 1,5% of chloorhexidine 0,12-0,2%. Het is ook mogelijk een gaasje met een desinfecterend middel in de holte te stoppen. Vervelend dat je nog steeds last hebt, maar als het goed is moet dit nu elke dag minder worden totdat de wond genezen is.
ontzettende napijn
Neem nu voor het slapen een ibuprofen met een paracetamol in, wacht even een kwartiertje en ga dan in mn bed liggen. Ik hoop dat ik snel in slaap val en morgenvroeg pas wakker word.. eindelijk een nachtje doorslapen hoop ik.
Wish me luck ;)
Heb net nog even gekeken in mijn mond maar t ziet er heel rustig uit.. alles kijkt gewoon rose, en zie een zwart gat achterin zeg maar, denk dat dat het stolsel is wat ik zie zitten? verder zit daar iets wits bij, ik denk dat dat het gaasje is dat die erin gestopt heeft.
de hechtingen zien er ook allemaal heel rustig uit en sinds vandaag kan mijn mond weer iets verder open gelukkig
pff wat een drama!