Afgelopen week heb ik tweemaal een wortelkanaalbehandeling ondergaan. Zaterdag de eerste, maar omdat de pijn (en de ontsteking) persisteerde, heb ik gisteren een tweede behandeling gehad.
Sinds gisteravond heb ik echter een vieze smaak in mijn mond, iets wat kan passen bij een fistel heb ik elders op deze site gelezen. Mijn vraag is echter: moet je daarover met 'spoed' je tandarts inlichten (de mijne is op vrijdagmiddag vrij, dus dan zou ik hierover de dienstdoende tandarts moeten bellen) of is het verstandiger af te wachten?? Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
ps: ik gebruik al amoxicilline sinds gisteren
Sinds gisteravond heb ik echter een vieze smaak in mijn mond, iets wat kan passen bij een fistel heb ik elders op deze site gelezen. Mijn vraag is echter: moet je daarover met 'spoed' je tandarts inlichten (de mijne is op vrijdagmiddag vrij, dus dan zou ik hierover de dienstdoende tandarts moeten bellen) of is het verstandiger af te wachten?? Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
ps: ik gebruik al amoxicilline sinds gisteren
Re: vieze smaak na wortelkanaalbehandeling --> wat te doen?
Succes!
hoe ben je het weekend doorgekomen? Is de vieze smaak inmiddels verdwenen? Het kan goed ziijn dat het laatste restje ontstekingsvocht via een fistel een weg naar buiten heeft gezocht. Een fistel is inderdaad zichtbaar in de mond als een bultje waar af en toe vocht uit komt. Als het wortelkanaal goed is gereinigd zal de fistel in een dag of 10 vanzelf genezen. Succes ermee!
Gr, Mignon