kies met kroon doet pijn!

Author:
nijntjenijntje
Posted:
di, 08/14/2007 - 15:14
Ik heb al ruim een maand een kroon op een kies links-boven. Omdat het maar pijnlijk bleef, heeft de tandarts er een wkb uitgevoerd, dwars door mn nieuwe kroon heen..... Maar het ging maar niet over. En dus doorgestuurd naar de kaakchirurg die er weer een wkb heeft uitgevoerd, dit keer m.b.v. snijden in het tandvlees etc. erboven....
Maar ja.... de kies is nog steeds pijnlijk, en wordt momenteel alleen maar erger.
De pijn is vooral bij kauwen en bijten.

Iemand een idee wat er aan gedaan kan worden??? Ik begin dat ding echt helemaal zat te worden en vraag me af of er nog een oplossing is.

Bij voobaat dank! Nijntje
Van Leeuwen

Aangezien de kies vooral met kauwen en bijten pijn doet lijkt het mij verstandig eerst de kroon wat in te laten slijpen door uw tandarts. Deze kroon zal dan minder belast worden met het kauwproces en het gebied bij de wortelpunten (waar waarschijnlijk toch nog wat irritatie aanwezig is) kan dan wat makkelijker tot rust komen.

Gr. Maurice
di, 08/14/2007 - 19:24 Permalink
nijntjenijntje

bedankt voor uw snelle reactie. Maar het feit is dat de kroon al 4 keer is bijgeslepen... en de kies eronder ook :( Volgens de tandarts ligt het ook aan het tandenknarsen, maar ook met 'splint' (s nachts in) blijf ik last houden....
Nijntje
di, 08/14/2007 - 19:34 Permalink
Newtan

Dan zou het best eens mogelijk kúnnen zijn dat de wortel meer schade heeft dan de experts hebben gezien. Bijvoorbeeld een barst ergens voor of achter. Dat geeft ook dit soort problemen die maar blijven doorgaan.

Áls dit zo is, is alle moeite voor niks geweest en blijft de kies zeuren.

Maar het kan ook wat anders zijn. Moeilijk te zien vanaf hier.
di, 08/14/2007 - 20:37 Permalink
nijntjenijntje

om jullie even op de hoogte te houden; inmiddels een 2e apex gehad aan de kies en daar flink lang naijn van gehad. De tandarts heeft nog een laagje aan de onderkant weggeslepen, omdat er teveel druk op zat, maar nu zijn we ruim een maand verder en ik heb er helemaal geen last meer van, dus het heeft geholpen! Hoop voor anderen die hetzelfde moeten ondergaan: er is dus echt wel een kans dat het helpt!!!
vr, 12/21/2007 - 14:01 Permalink