Tandarts heeft u raad voor mij?

Author:
tina45
Posted:
vr, 08/17/2007 - 12:14
Ik heb eerder hier een topic aangemaakt,zie PIJN AAN MIJN KIES.

Nu is het zo dat ik gisteren dus een zenuwbehandeling heb gehad.
Toen de verdoving eruit was kwam ik dus echt om van de pijn.
Heb dus pijnstillers gekregen en die hielpen eerst wel.
Nu is de pijn die ik gisteren had weg uit mijn kaak die uitstraalde naar mijn wang en oor.

Maar nu heb ik dus pijn aan het achterste gedeelte van mijn kies(rechts onderin)waar ik aan geholpen ben en dan bovenop de kies,kan bv de bovenste kies er niet tegenaan drukken want dan verga ik van de pijn.
Vind dit heel gek want al die twee weken kon ik gewoon mijn kies aanraken en de tandarts kon er ook gewoon aan tikken zonder pijn te voelen.
Nu ik gisteren ben geholpen wil dit echter niet meer,terwijl ik er gisteren ook nog aan kon zitten.
Durf dus niet te eten(durf dit al dagen niet meer).

Ik vind het allemaal heel vreemd omdat de tandarts,na twee keer toe foto's heeft gemaakt ook geen ontsteking zag.
Ik loop hier nu al twee weken mee,en ben de pijn beu,en ben moedeloos ervan.

Weet U misschien wat het kan zijn,of hoort dit allemaal bij een zenuwbehandeling?
Moet over drie maand weer komen voor de behandeling af te maken,maar dit trek ik dus geen drie maand meer.
Mocht trouwens wel /moet weer komen als ik pijn bleef houden,maar op het moment kon hij ook niks doen,moet het dus eerst doen met de pijnstillers.

Weten jullie misschien of dit allemaal zo hoort?
Mignon

Beste sixs,

na een wkb kan een kies nog enkele dagen flink gevoelig zijn aangezien het gebied rond de wortelpunt nog geirriteerd is. De resten van de ontsteking doen de kies als het ware iets omhoog komen waardoor hij bij druk erg pijnlijk is. Deze klachten nemen meestal na 3 dagen weer af. Het kan ook zijn dat de vulling wat aan de hoge kant is waardoor er nog meer druk op de kies komt te staan. Ik zou nog een dagje afwachten en dan nogmaals je tandarts raadplegen voor advies. Veel beterschap gewenst!

Gr, Mignon
vr, 08/17/2007 - 16:53 Permalink
Mignon

Ik zou morgen weer contact opnemen met je tandarts. Wellicht is de noodvulling idd wat aan de hoge kant. Deze kan dan wat worden ingeslepen. Als eten aan de behandelde kant niet gaat vanwege de drukpijn kun je wellicht aan de andere kant voorzichtig proberen te kauwen. Waarschijnlijk heb je van de tandarts Ibuprofen meegekregen als pijnstiller. Je zou in aanvulling hierop paracetamol kunnen slikken met een maximum van 8 tabletten van 500mg per dag. Heel veel sterkte en beterschap gewenst.

Gr, Mignon
zo, 08/19/2007 - 13:42 Permalink