Hallo,
Ongeveer 5 maanden geleden is mijn tand geslepen en de tandarts heeft daar een kroon op geplaatst. (geen wkb gehad/ gaat om de rechtertand naast de voortanden)
Maand geleden op vakantie voelde ik dat de kroon steeds losser werd.
Ongeveer 2 weken geleden is de tand helemaal aan de bovenkant afgebroken en zit ie vast in de kroon. Uit de kroon steekt ongeveer 1 cm van de tand die de tandarts heeft geslepen. Ik kan de kroon+tand wel helemaal terugplaatsen. verder heb ik het elke dag schoon gemaakt.
(Voel geen pijn)
Van het deel dat in het tandvlees is gebleven steekt ongeveer 1 milimeter uit en boven is er een gat (zwart).
Zou iemand mij vertellen wat de tandarts nou zou kunnen doen. Kan die alles terugplaatsen met cement of moet ik naar een chirurg die mijn tandvlees moet snijden om de tand eruit te halen???????????
Ongeveer 5 maanden geleden is mijn tand geslepen en de tandarts heeft daar een kroon op geplaatst. (geen wkb gehad/ gaat om de rechtertand naast de voortanden)
Maand geleden op vakantie voelde ik dat de kroon steeds losser werd.
Ongeveer 2 weken geleden is de tand helemaal aan de bovenkant afgebroken en zit ie vast in de kroon. Uit de kroon steekt ongeveer 1 cm van de tand die de tandarts heeft geslepen. Ik kan de kroon+tand wel helemaal terugplaatsen. verder heb ik het elke dag schoon gemaakt.
(Voel geen pijn)
Van het deel dat in het tandvlees is gebleven steekt ongeveer 1 milimeter uit en boven is er een gat (zwart).
Zou iemand mij vertellen wat de tandarts nou zou kunnen doen. Kan die alles terugplaatsen met cement of moet ik naar een chirurg die mijn tandvlees moet snijden om de tand eruit te halen???????????
Re: help!!op vakantie tand tot aan boven afgebroken en vast in k
Moet hij mij dan niet vertellen dat ie een wkb behandeling doet en hij heeft dan alles in 1x gedaan.
Dat er een stiftopbouw gemaakt is betekent dat er weinig tand overwas als basis. dat breekt geheid af..
En wellicht heeft ie ook nu de wortelkanaalbehandeling gedaan. Wellicht bent u hier wel over geinformeerd middels een begroting voor het werk??
Ik was er niet bij, dus wat er bij de behandeling en de voorgaande consulten allemaal besproken is weet ik ook niet... het is wel normaal om over dit soort dingen even te communiceren ja.