pijn aan de onderkant van voortand

Author:
ireeni
Posted:
zo, 08/19/2007 - 19:49
:-? Sinds gisteravond heb ik last van de onderkant van mijn rechtervoortand. Ik kan deze onderkant amper aanraken met mijn tong of vinger of ik heb al vreselijk veel pijn. Eerst dacht ik aan een gaatje maar het is ook alleen maar de onderkant en met warm en koud eten heb ik ook nergens last van. Het voornamelijk dat er maar iets tegen de tand aan hoeft te komen of het doet erge pijn. Voor de rest heb ik steeds een zeurderige pijn in mijn tand. Het beste kan ik de hele tijd wat door drinken en dan is de pijn het beste te doen. Heeft iemand enig idee wat deze pijn veroorzaakt ???
hello jozefien

tik er eens even tegenaan? Pijn? Ik ben geen tandarts,( die zal nog wel antwoorden), maar dan is waarschijnlijk een irritatie/ontsteking van de tandzenuw/wortel. dan heb je waarschijnlijk een wortelkanaalbehandeling nodig! hier is veel over te vinden op dit forum! zou wel morgen meteen naar de tandarts gaan, dan kan hij even kijken en een foto nemen. Sterkte! :smt006
zo, 08/19/2007 - 20:28 Permalink
Irfan

Beste Ireeni,

Er zit waarschijnlijk een wortelpuntontsteking in die tand. De tand leeft dan niet meer en voel je daarom niets bij warm en koud. Waarschijnlijk zit er nu ook een abces, waardoor je lip enigszins gezwollen is/lijkt. Ik zou even bellen met de (spoed)tandarts.

Succes en groet Irfan
ma, 08/20/2007 - 15:36 Permalink