Sinds een jaar of 2 gebruik ik twee medicijnen.
Prednison (ontstekingsremmer)
Methotrexaat (immuunremmer)
Nu heb ik verhalen gehoord dat prednison de tanden kan aantasten. En dat de Methotrexaat tandvlees problemen kan veroorzaken. Nu is mijn vraag in hoeverre dit waar is en bij welke dosis dit gebeurd. Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen.
Verder zou ik graag willen weten wat ik zelf kan doen om m'n gebit ondanks deze omstandigheden zo gezond mogelijk te houden. Op het moment poets ik elke dag 2x, gebruik 1x per dag mondwater en flos zo'n 3x per week.
M'n gebit is nu, op een drietal vullingen na, gezond. Dit wil ik graag zo houden!!!!
alvast bedankt voor de reacties!
Tand JL
Prednison (ontstekingsremmer)
Methotrexaat (immuunremmer)
Nu heb ik verhalen gehoord dat prednison de tanden kan aantasten. En dat de Methotrexaat tandvlees problemen kan veroorzaken. Nu is mijn vraag in hoeverre dit waar is en bij welke dosis dit gebeurd. Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen.
Verder zou ik graag willen weten wat ik zelf kan doen om m'n gebit ondanks deze omstandigheden zo gezond mogelijk te houden. Op het moment poets ik elke dag 2x, gebruik 1x per dag mondwater en flos zo'n 3x per week.
M'n gebit is nu, op een drietal vullingen na, gezond. Dit wil ik graag zo houden!!!!
alvast bedankt voor de reacties!
Tand JL
Met andere woorden: dat moet goed komen.
Bedankt voor de info en de geruststelling!
Re: medicijngebruik (prednison, Methotrexaat)
Maar nu (maand of 1,5 later) zit er weer iets :( Alhoewel ik zelf twijfel of het wel aanslag is... Het lijkt er wel op of mijn tanden dunner beginnen te worden ofzo..? Medicatie is (helaas) iets uitebreid naar:
Methotrexaat (12,5 mg per week)
Prednison (2,5 mg / 7,5 mg per dag)
Neoral (100mg p/d)
Dalacin creme 1x per dag
en nog een maagbeschermer
Kan dat nog steeds niet hiermee te maken hebben!?
Re: medicijngebruik (prednison, Methotrexaat)