Napijn na voorbereiden brug?

Author:
Marianned
Posted:
wo, 08/22/2007 - 12:01
Hallo,

Ik ben gisteren bij de tandarts geweest. Ik krijg een brug om het gat van een missende kies op te vullen. Ik heb 2 uur op de stoel gelegen, de achterste kies (daar zou ik niets van voelen omdat ik daar in het verleden een wortelkanaalbehandeling heb gehad) en de kies aan de andere kant van het gat zijn afgeslepen en er is een noodbrug geplaatst. Nu heb ik vreselijke pijn bij die achterste kies. Het is een kloppende pijn en ik kan er echt niets op kauwen. Mijn eigen tandarts heeft er niets over gezegd dat ik napijn zou kunnen krijgen. Is dit normaal??

Marianne.
Irfan

Beste Marianne,

Bij het omslijpen voor een kroon of brug, wordt heel wat weefsel verwijderd en komt men in de buurt van de zenuw. Dus dan kun je zeker napijn verwachten. Dit kun je voor zijn door aan de pijnstillers te gaan. Echter kun je in principe geen napijn krijgen aan een kies, waar al een wortelkanaalbehandeling in is gedaan, immers is de zenuw er al uit. Het zou evt. kunnen dat daar nog een wortelpuntontsteking zit, die nu opvlamt. Het beste kun je even langs de tandarts met dit verhaal.

Groet Irfan
wo, 08/22/2007 - 12:36 Permalink