wortel afgespleten. nu implantaat nodig .. wat nu???

Author:
sascha
Posted:
wo, 08/22/2007 - 10:22
hallo,

ik had eerder dit bericht al geplaatst http://www.tandarts.nl/index.php?option=com_wrapper&Itemid=32

Mijn kroon met stiftopbouw kwam los te zitten. Toen de tandarts het bekeek bleek de wortel gespleten te zijn.

Ik zal dus een implantaat moeten laten plaatsen. Nou vraag ik mij af of dit pijnlijk is en of er in het tandvlees wordt gesneden, want de tandarts zei van niet.

Kan het ook nog een half jaar wachten met een gespleten wortel??
Mignon

Na extractie zal het wondgebied eerstmoeten helen alvorens geimplanteerd kan worden. Meestal wordt er daarom een half jaar gewacht. In de bovenkaak is idd soms een sinusbodemelevatie of botopbouw nodig om voldoende omvatting van het implantaat te garanderen. De implantoloog kan het belang hiervan bepalen ad hand van rontgenfoto's. Is het al duidelijk dat er wordt gekozen voor een implantaat of zijn er ook andere opties besproken (zoals een brug)?

Gr, Mignon
wo, 08/22/2007 - 11:59 Permalink
sascha

Na extractie zal het wondgebied eerstmoeten helen alvorens geimplanteerd kan worden. Meestal wordt er daarom een half jaar gewacht. In de bovenkaak is idd soms een sinusbodemelevatie of botopbouw nodig om voldoende omvatting van het implantaat te garanderen. De implantoloog kan het belang hiervan bepalen ad hand van rontgenfoto's. Is het al duidelijk dat er wordt gekozen voor een implantaat of zijn er ook andere opties besproken (zoals een brug)?

Gr, Mignon

Bedoelt u met extractie operatie? Zal ik dan een half jaar met een gat moeten lopen?

Er wordt dus altijd geopereerd bij een implantaat?

Is het niet mogelijk dat ik het zo houdt met gespleten wortel. Ik voel geen pijn en de tandarts heeft de kroon er weer opgezet.

Brug kon ook maar de tandarts wou geen goede tand verpesten.
wo, 08/22/2007 - 17:36 Permalink