Al anderhalve maand veel pijn aan kiezen, en daarna ook aan kaken, kauwspieren en andere kiezen en tanden. Geen oorzaak te vinden, twee keer een vulling, waarvan eentje een nieuwe was ipv een amalgaan. Nog altijd veel pijn.
Vandaag weer geweest en ze wilden nu de eerst gezette vulling wat bijvijlen op mijn verzoek, maar toen de 'zuiger' met koude lucht bij mijn twee pijnlijkste kiezen kwam klapte ik dubbel en heb ik daar 10 minuten zitten janken van de pijn. Ook daarna met testen met kloppen kwam er niks uit en met vrieswatje deed alles onwijs zeer.
Nu is me gezegt dat ie een wortelkanaalbehandeling wil doen dan dat hij dan eerst moeten weten welke kies het is. Ik zou moeten gaan testen door hete thee te drinken en meteen daarachteraan koud water. Dat zie ik niet zitten, als ik nu alleen heet of koud drink dan vlieg ik al tegenhet plafond en voor mijn gevoel doen echt beiden gevulde kiezen zo'n pijn.
Maandag naar de kaakchirurg voor foto en ik hoop dat die eventueel kan zien welke kies een WKB nodig heeft..
Ik wil die test niet doen, het idee alleen al, ben als de dood.
Zo'n pijn als ik vanmorgen had daar in die stoel....
Ik wil eigenlijk wachten hiermee tot na het bezoek aan de kaakchirurg.
Kan iemand mij adviseren over die thee-test?
Vandaag weer geweest en ze wilden nu de eerst gezette vulling wat bijvijlen op mijn verzoek, maar toen de 'zuiger' met koude lucht bij mijn twee pijnlijkste kiezen kwam klapte ik dubbel en heb ik daar 10 minuten zitten janken van de pijn. Ook daarna met testen met kloppen kwam er niks uit en met vrieswatje deed alles onwijs zeer.
Nu is me gezegt dat ie een wortelkanaalbehandeling wil doen dan dat hij dan eerst moeten weten welke kies het is. Ik zou moeten gaan testen door hete thee te drinken en meteen daarachteraan koud water. Dat zie ik niet zitten, als ik nu alleen heet of koud drink dan vlieg ik al tegenhet plafond en voor mijn gevoel doen echt beiden gevulde kiezen zo'n pijn.
Maandag naar de kaakchirurg voor foto en ik hoop dat die eventueel kan zien welke kies een WKB nodig heeft..
Ik wil die test niet doen, het idee alleen al, ben als de dood.
Zo'n pijn als ik vanmorgen had daar in die stoel....
Ik wil eigenlijk wachten hiermee tot na het bezoek aan de kaakchirurg.
Kan iemand mij adviseren over die thee-test?
Re: Thee-test ?
Bij andere hete dranken of spijzen zou de indruk wel eens 'vertekenend' uit kunnen vallen. Vandaar die hete thee.
Maar je kan natuurlijk ook gewoon heet water nemen.
Beste Poema,
De tandarts had best wat meer moeite kunnen doen om te achterhalen welke kies het is. Ik neem aan dat een van de twee kiezen niet gaaf is. Hij had bijv. met proefanesthesie een van de twee kiezen kunnen verdoven om te zien of de pijn minder werd. Je hebt op dit moment een flink pulpitis, en de zenuw sterft vanzelf af. Alleen kun je beter nu de wkb starten dan later. Hoe kom je aan de verwijzing naar de kaakchirurg op dit moment, doorgestuurd door de tandarts voor een diagnose of een andere route bewandeld?
Groet Irfan
Hij wil ook wel een wortelkanaalbehandeling starten maar weet niet bij welke kies....
En wat je zegt over de zenuw sterft vanzelf af, houdt dat in dat de pijn uiteindelijk vanzelf een keer overgaat ?
Pulpitus = zenuwontsteking van je tand
Bij mij is het meestal zo dat het begint met een tand/kies die wat gevoelig is. In dit stadium krijg je nog wel uitgefilterd welke het is. Als je langer wacht en de ontsteking zet door dan doet alles pijn.
Succes ermee.