Ik heb vorige week dinsdag een WKB (1e gedeelte) gehad van een kies. 2e gedeelte moet op 31 augustus plaatsvinden.
Had wel een aantal dagen napijn (een zeurende, kloppende pijn). Dat werd minder. Nu heb ik wel al 2x flinke scheuten gehad (vrijdagavond en gister). Raak hier echt van in paniek. Echt het gevoel alsof er een zenuw blootligt. Nu ben ik als de dood dat ik weer terug moet (ben een angstpatient). Nu hoorde ik van iemand dat dat normaal is als je zenuw aan het afsterven is.
Is dit zo?? Zo nee, ik heb er maar sporadisch last van, kan het wachten tot de 31 e? (durf niet te bellen nl.) :smt100
Had wel een aantal dagen napijn (een zeurende, kloppende pijn). Dat werd minder. Nu heb ik wel al 2x flinke scheuten gehad (vrijdagavond en gister). Raak hier echt van in paniek. Echt het gevoel alsof er een zenuw blootligt. Nu ben ik als de dood dat ik weer terug moet (ben een angstpatient). Nu hoorde ik van iemand dat dat normaal is als je zenuw aan het afsterven is.
Is dit zo?? Zo nee, ik heb er maar sporadisch last van, kan het wachten tot de 31 e? (durf niet te bellen nl.) :smt100
Re: Is dit normaal na een WKB?
Waarschijnlijk is nog niet al het zenuwweefsel verwijderd. Daarom moet je ook nog terug naar de tandarts om de behandeling af te laten maken. De restjes zenuwweefsel kunnen idd irriteren en dat geeft een naar gevoel. Ik zou vandaag nog eens rustig de tandarts opbellen en hem uitleggen wat je precies voelt. Je hebt het goed verwoord hier op het forum. Waarschijnlijk zal je tandarts besluiten je volgende week pas weer te zien. In ieder geval ben je dan gerust gesteld en indien nodig kun je de tandarts gelijk vragen om jou iets voorschrijven tegen de pijn. Veel succes met bellen. Laat je even weten hoe het gesprek is gegaan?
Vriendelijke gr, Mignon
Is het dan ook zo dat ik nog verdoving nodig heb de 2e keer? En is dat dan niet ontzettend pijnlijk? Zón spuit midden in je zenuw???
Er wordt geen spuit gegeven in de zenuw want die zit er niet meer na de 1e behandeling. Dat wordt soms wel eens gedaan tijdens de 1e behandeling als de normale verdoving niet goed werkt, bijvoorbeeld als gevolg van een forse ontsteking rondom de wortel(punt).
fijn dat je al enigszins gerustgesteld bent. Hoe gaat het nu met je? Bij de vervolgbehandeling kunnen nog restjes zenuwweefsel irriteren, maar vaak is er geen verdoving nodig zoals Spiegeltje al aangaf. Ik zou het verstandig vinden dat als de pijn nog niet is gezakt, je toch even contact opneemt met je tandarts morgen. Dan kun je in ieder geval goed het weekend in, nietwaar?
Gr, Mignon
Durf alleen niet met die kant te kauwen daar de kies boven ook zeer doet (kan dat trouwens met elkaar in verbinding staan?)
Zal even voor de duidelijkheid het hele verhaal vertellen. Kreeg op een gegeven moment af en toe een zeurende pijn in mijn onderkaak. Kwam en ging weer weg. Dit duurde ongeveer een week ofzo. Daarna kreeg ik vaker en langer pijn. Heb toen toch maar een afspraak met de tandarts gemaakt voor eind van de week. Diezelfde dag nog werd het zo erg dat ik toch maar eerder moest. 's-morgens gebeld, kon om 13.15 uur terecht. Vanaf die dag begon een kies in mijn bovenkaak pijn te doen. Dus ik naar de tandarts. Hij tikken en mieren onder : deed me niet zeer, boven kies echter wel. foto's gemaakt. Scheen dus bij beide kiezen flinke vullingen te zitten (kon dus alle twee zijn). Ik hield vol dat ik eerst last van de onderkant had (wat ook zo was). Tandarts onderkaak verdoofd en goed in laten werken. Daarna 1e deel wkb gestart. De 31e maakt hij het af. Zou zeker 1 uur duren. Ik zou eigenlijk per god niet weten wat hij gedaan heeft :roll: hoef het ook niet te weten. Maar nu wil het geval dat mijn boven kies nog steeds erg pijnlijk is. Kan dit nog in verbinding staan met de onderkaak? Wat ik sowieso niet begrijp...... :-?
Denk dat ik het weekend wel goed doorkom.
Bedankt iig al voor het aanhoren van mijn verhaal.
Denk dat ik na morgen nog een keer terug moet voor de kies boven.
Wish me luck!