Eten kou en warmte

Author:
angela21
Posted:
za, 08/18/2007 - 23:07
Hallo
Ik heb weer eens wat...paar weken geleden ben ik bij de tandarts geweest en heb ik wat laten boren en vullen.
Ik heb ook geen idee welke kies het precies nu is die de pijn veroorzaakt.
Maar nu nam ik gister een hap van een stukje cake en ik kon wel door de grond gaan net of ik op zilver folie aan het kouden was.
De schelle pijn duurt maar een paar seconden en dan zakt het weer af.
Heb het alleen met eten ,en met drinken heel licht .

Wie kan mij vertellen wat dit mogelijk kan zijn ?
Mignon

Beste Angela,

heb je vooral last bij het eten van warme of koude dingen of ook bij het eten van zoetigheden? Het eerste duidt meestal op blootliggende tandhalzen, een lekkende vulling of een ontstoken zenuw. Het tweede wijst meestal in de richting van een gaatje. Ik denk dat het verstandig is om na het weekend een afspraak met je tandarts te maken. Veel succes alvast!

Gr, Mignon
zo, 08/19/2007 - 13:35 Permalink
angela21

Bedankt voor uw antwoord.
Ik heb dit vooral als ik koude dingen eet of drink, met warm dus niet zo.

Soms heb ik er helemaal geen last van zoals vandaag , heel vreemd .
Na het weekend bel ik zo en zo me tandarts wel even op .
do, 08/23/2007 - 22:52 Permalink
Mignon

Dat lijkt me zoals jij al subtiel aangeeft niet het allerbeste idee. Zo te lezen heb je of last van gevoelige tandhalzen of van een beginnende zenuwontsteking. Is de pijn ook kloppend of meer stekend van karakter? Ik zou beginnen met het opvolgen van je tandartsadvies en eventueel gaan poetsen met Sensodyne sensitive (voor gevoelige tandhalzen). Kijk eens of de pijn minder wordt. Is dit na het weekend nog niet het geval dan zou ik gewoon nogmaals contact opnemen met je tandarts. Je hebt tenslotte een pijnklacht nietwaar?

Gr, Mignon
vr, 08/24/2007 - 16:42 Permalink
angela21

Bedankt voor de tips ,ik heb geen kloppende pijn nee , maar echt een schelle stekende pijn ..maar vind het nogal vaag ,omdat ik dit ontdekte toen ik een hap van een stukje cake nam , en nu dus last van vooral koude dranken.

Maandag of dinsdag bel ik zo en zo weer op , want ik had met me domme kop helemaal geen afspraak gemaakt haha,Ik kan er maar 1 hebben staan voordat ik pas in december terrecht kan hihi.
vr, 08/24/2007 - 17:22 Permalink