Heeft iemand advies? KNO of TA probleem?

Author:
katapult
Posted:
di, 08/28/2007 - 13:16
Afgelopen week had ik dit bericht geplaatst, misschien zijn er nog mensen die raad weten:

Hallo,

Ik ben weer wat wijzer geworden de afgelopen maanden.
Een paar maanden geleden bij de tandarts een foto laten maken van de kies waar ik nog steeds last van heb. Bleek niets aan de kies te zijn, maar wel een holte-ontsteking, wat waarschijnlijk de pijn veroorzaakt. Antibiotica voor gehad. Toen ging ik op vakantie. Tijdens de vakantie werd ik ziek - ik ben daar naar een huisarts gegaan. Die dacht dat ik waarschijnlijk chronische sinusitus had, dat zou ook de 'kiespijn' klachten van de afgelopen 1,5 jaar na de WKB verklaren.
Intussen heb ik foto's laten maken van m'n holtes en er blijkt inderdaad een lichte ontsteking te zitten -vooral aan de linkerkant, waar ook die kies zo vervelend doet. Nu moet ik bedenken of ik nog een keer antibiotica wil (al 2 x gehad intussen) of naar KNO.

De enige vraag die ik eigenlijk nu nog heb is of het ook nog zo kan zijn dat er misschien een ontsteking aan de wortelpunt zit. Ik ben daar nog niet helemaal zeker van namelijk.
Redenen:
- Als ik tegen m'n WKB-kies aantik dan is die namelijk gevoeliger dan de andere (ook dan de andere WKB-kiezen); het lijkt alsof de pijn bij die kies zelf ook niet helemaal weg is.

- Afgelopen week had ik echt een 'bonzende' pijn vanuit m'n kaak richting m'n hoofd (waardoor migraine-achtige hoofdpijn ontstond). DAt werd erger toen ik ging liggen. Het voelde als ontsteking in de buurt van die kies- bij elke hartslag doffe pijn voelen (zoiets).

Aantal vragen:
* Kunnen ze op de rontgenfoto van de sinussen zien of er zoiets aan de hand is (ontsteking bij de wortel)? Of kan de TA dat goed zijn bij een foto (alleen van die kies)?
-> als dat zo is, dan ga ik ervan uit dat er niets zit, want anders zou het al duidelijk geworden zijn.

* Als er een ontsteking zit, kan dat dan een oorzaak zijn van dit hele gedoe?