ik heb vanmiddag mijn vaste beugel gekregen! Tjonge, wel even wennen zeg. Vorige week zijn de slotjes geplaatst en vandaag de ringen om mijn kiezen en de draad erdoor heen.
Maar ik vind het vreemd dat er nog geen elastiekjes zijn geplaatst. Dan heeft de draad toch geen trekkracht? De assistentie vroeg op een gegeven moment wel welke kleur ik wilde en graaide wat uit een bak, maar volgens mij heeft ze er niets mee gedaan. Ik zie alleen de grijze draad. Is ze het vergeten misschien of maak ik me weer druk om niks. Ik denk: toch maar even vragen, want ik hoef pas over 4 weken terug en stel dat die beugel dan 4 weken niet werkt, dan baal ik pas!!
En wat krijg ik trouwens een enorme droge mond van de beugel. Ook mijn lippen zijn droog. Na een lach krijg ik mijn bovenlip echt niet soepel over de brackets heen......Het zal allemaal wel wennen zijn, maar tips zijn welkom bij deze onzekere (maar dappere...) beugeldraagster. Ik heb echt jaren getwijfeld en het eindelijk aangedurfd op mijn 38e.
Maar ik vind het vreemd dat er nog geen elastiekjes zijn geplaatst. Dan heeft de draad toch geen trekkracht? De assistentie vroeg op een gegeven moment wel welke kleur ik wilde en graaide wat uit een bak, maar volgens mij heeft ze er niets mee gedaan. Ik zie alleen de grijze draad. Is ze het vergeten misschien of maak ik me weer druk om niks. Ik denk: toch maar even vragen, want ik hoef pas over 4 weken terug en stel dat die beugel dan 4 weken niet werkt, dan baal ik pas!!
En wat krijg ik trouwens een enorme droge mond van de beugel. Ook mijn lippen zijn droog. Na een lach krijg ik mijn bovenlip echt niet soepel over de brackets heen......Het zal allemaal wel wennen zijn, maar tips zijn welkom bij deze onzekere (maar dappere...) beugeldraagster. Ik heb echt jaren getwijfeld en het eindelijk aangedurfd op mijn 38e.
Re: elastiekjes vergeten...?
Ik zag eerst ook geen elastiekjes, maar wanneer ze de draad er in deden, vragen welke kleur elastiekjes je wilde, hebben ze toen niet aan alle brackets 'getrokken'? Want als je een zilveren draad hebt, met zilveren slotjes zie je zilveren elastiekjes inderdaad bijna niet. Kun je de draad er uit trekken?
En op je lippen kun je altijd nog even Labello smeren ofzo. Zeker voor het slapen gaan! :)
Maar waar moet ik die elastiekjes dan kunnen zien? Die moeten toch aan dat haakje dat op je hoektand zit? Daar zit in ieder geval niets!
Het is best vreemd zo'n beugel en er "mee bezig zijn" maakt het allemaal niet ineens een makkie he
kompgoe!
http://www.braceface.com/orthoimages/colors.jpg
Bedankt voor de mooie foto, ik houd het toch maar lekker op onopvallend!
Ik heb zelf ook gewoon zilver op zilver hoor. :P
En ik was zelf ook heel erg bezig met mijn beugel, maar dat is gewoon de nieuwigheid :)
ik heb nu sinds een maand van die elastiekjes van 2 haakjes zijkant gebit in onderkaak naar 1 haakje aan de zijkant van bovengebit. Aan beide kanten dus he. Schijnt pas in de latere fase van je beugeltijd te worden gebruikt, heb ik ergens gelezen, en zou dienen om de 'beet' tussen onder- en bovenkaak goed te laten passen.
Mijn gebit staat nu mooi recht, ben nu al erg tevreden :smt003 , maar moet nog wel een maand of vier de beugel dragen, zoals het nu lijkt.. dat viel dat weer ietsjes tegen.. maar ja, minder dan een jaar in totaal schijnt op zich al 'lekker' kort te zijn..
Oja, die irritaties aan je wangen enzo daar was ik pas na de eerste 1 a 2 maanden vanaf!
Voor de rest valt het hebben van een beugel me echt heel erg mee!!