verstandkies laten trekken!

Author:
verotje1984
Posted:
di, 08/28/2007 - 15:57
ik heb vorige week dinsdag mijn verstandkies laten trekken en heb nog steeds last van ontzettende pijn. is dit normaal, wat kan ik er tegen doen. ik heb ibropufen gekregen maar die werken er niet tegen, doet echt ontzettend pijn.
kan ook nog steeds niks fatsoenlijks eten maar probeer het toch.

wie kan mij helpen

groeten vero
verotje1984

even een update..

had gister avond mijn tanden :smt001 en daarna de spoeling gepakt. maar ging daarna toch kapot van de pijn. heb de hele avond liggen draaien in bed. het doet nog steeds pijn net of iemand erin zit te prikken en af en toe trekt het naar mn onderkaak. echt heel erg vervelend.

af en toe word het stekkende pijn en dan kloppend. echt balen dit..
wo, 08/29/2007 - 08:26 Permalink
Spiegeltje

Het lijkt er sterk op dat sprake is van een gestoorde wondgenezing. Na een week dient de pijn toch al wel een stuk minder te zijn geworden.

Mogelijk is sprake van een onstoken tandkas (alveolitis). Dit geneest vanzelf op den duur maar is wel pijnlijk. Het genezingsproces kan worden bevorderd door de wond goed schoon te houden en met een speciaal spuitje (monoject) een oplossing van waterstofperoxide (1,5%) in de wond te spuiten. Later kan worden overgegaan op spoelen met een zoutoplossing (mespunt op een kopje water). De waterstofperoxide en de monoject zijn verkrijgbaar bij de apotheek. Door gebruik te maken van de zoekfunctie met trefwoord alveolitis vindt je meer info op dit forum.

Toch zou ik, zoals Anoya al aanraadde, wel eerst de tandarts er even naar laten kijken voordat je extra gaat spoelen met waterstofperoxide en monoject. Er kunnen ook nog andere oorzaken van een ontsteking zijn, zoals een achtergebleven stukje bot. Dat vereist weer een andere aanpak.

Spoelen met zout water kun je uiteraard al meteen doen
wo, 08/29/2007 - 10:50 Permalink
verotje1984

danke, maar heb de verstandkies in het ziekenhuis laten trekken, en niet bij de tandarts.
de tand zat namelijk horizontaal ipv verticaal. en nog helemaal onder het tandvlees.
de pijn gaat nu wel weer een beetje maar zodra ik eet of drink doet het weer ontzettende pijn.
wo, 08/29/2007 - 11:03 Permalink