Hallo,
Ik zit met het volgende probleem,ik ben namenlijk als de dood voor de tandarts.In het verleden ben ik meer dan 6 jaar niet geweest,gelukkig door
goed onderhoud mankeerde er niets aan mijn gebit.
Alleen nu zijn mijn 4 verstandskiezen al een aantel jaar door(1 is heel slecht) en moeten verwijdert worden.Dit moet gebeuren via het ziekenhuis,nou heb ik me al een keer "ziek" gemeld,en de laatste keer ben ik de wachtkamer uitgelopen.
Wat mij betreft is er 1 oplossing,en dat is onder narcose.
Ik wou graag weten of je dit bij het ziekenhuis kan aanvragen,of via een speciale tandarts?
Tevens wou ik ook weten of dit vaker gebeurt?
Groeten ADW Drachten
Ik zit met het volgende probleem,ik ben namenlijk als de dood voor de tandarts.In het verleden ben ik meer dan 6 jaar niet geweest,gelukkig door
goed onderhoud mankeerde er niets aan mijn gebit.
Alleen nu zijn mijn 4 verstandskiezen al een aantel jaar door(1 is heel slecht) en moeten verwijdert worden.Dit moet gebeuren via het ziekenhuis,nou heb ik me al een keer "ziek" gemeld,en de laatste keer ben ik de wachtkamer uitgelopen.
Wat mij betreft is er 1 oplossing,en dat is onder narcose.
Ik wou graag weten of je dit bij het ziekenhuis kan aanvragen,of via een speciale tandarts?
Tevens wou ik ook weten of dit vaker gebeurt?
Groeten ADW Drachten
Gr. Cai
Persoonlijk kies ik direct voor een retourtje Kerkrade.
Geen gebedel of je alsjeblieft onder narcose mag,geen angst en pijn bij ontstekingen (die ook niet verdoofd kunnen worden),gewoon,intakegesprek,afspraak,prik,slapen,klaar.
Wat napijn is dan niks in vergelijking met wat je er voor terug krijgt.
Puur alleen omdat ik weet dat een onsteking zelf niet te verdoven is.
Een kaakchirurg is een kaakchirurg
Een ontsteking is wel te verdoven
Een ontsteking kan je als het tegen zit ook grotendeels verhelpen en dan pas die kies eruit halen
Een narcose NEEM je niet di ekrijg je aangeboden
In het algemeen zijn de adviesgevers hier uptodate, laatste tijd is het weer wat dwingend en eisend. stop daar eens mee en geef alleen advies op basis van ervaringen en niet op basis van "hear-say"
Een verdoving van een apresectrie ( oid ) van bijvoorbeeld een ontstoken kroon,fistel,tandvlees is niet te verdoven,of d ekaakchirurg in Rotterdam heeft tegen mij gelogen.
Bij een kliniek NEEM je een narcose,daar betaal je voor,ongeveer 250 euro als het goed is.
vr.groet
Dus je praat er in mijn ogen TE makkelijk over en vergeet de risico's die er extra bijkomen
Nu heb je geen last, is er dus geen ontsteking en heb je de regie in eigen hand. Dus gewoon verdoven en niets aan de hand. Doe ik al jaaaaaaaaaren, en met een surplus van 18jarigen in de praktijk (plm 200 per jaar) komen de verstandkiezen (4 de man/vrouw en de helft van de patienten is de pisang, dus reken maar mee dat zijn er 400 per jaar) met bakken tegelijk op mijn bordje.
Maar joh, neem lekker een narcose als je dat beter schikt. Femm heeft helemaal gelijk maar voor sommige mensen is het een mooi uitweg zo'n kliniek.
@ femm: sedatie en narcos, analgesie en spierverslapping, dat is anesthesiologie in optima forma
en omdat ze niet doorkomen..trekken is voor mij wat anders dan eruit snijden/bikken.. Voorlopig blijven ze in ieder geval waar ze zijn en ik mocht ze laten zitten zolang ik er geen last van had.. (dus ik heb ze duidelijk toegesproken dat ik heel boos wordt als ze me last gaan bezorgen ;)
Het gaat niet om de termen, en idd is het voor sommigen een oplossing, maar het is geen lange termijn oplossing en zo ziet ron het volgens mij wel.. als je beide topics bij elkaar legt..en vandaar het verhaal van dat er wel een extra risico bij komt en dan maken de termen niet zoveel uit
gewoon iets om toch goed overna te denken
Het is zo letterlijk tegen mij gezegd,dat bewuste onsteking niet te verdoven was,ik heb het geweten.
eerst was het een ontsteking, nu blijkt het die specifieke te zijn. ja, dat maakt nu net het verschil Ron00.
Een ontsteking is elke willekeurige..
ji spreekt in je bericht over de bewuste ontsteking..en ja..zoals hier ook wel te lezen is af toe zijn er ontstekingen die minder goed te verdoven zijn..maar dat zegt dsus niets over de algehele ontsteking op zich
HALLO ALLEMAAL
WAAROM NIET????
ILSE
we horen u wel. :wink:
hallo
ik vond het alleen heel erg jammer dat er zo negatief over narcose behandeling werd gesproken.
maar dat was volgens mij wel duidelijk.
mvg ilse
Narcose kan een heel goed hulpmiddel zijn,
wordt helaas m.i te vaak en te onpas gebruikt.
reactie
Ik ben het met je eens als het gaat om het gewoon vullen van een gaatje, maar kan me voorstellen dat mensen dit graag gebruiken wanneer er verstandskiezen getrokken moeten worden, ik wist toen nog niet dat dit een optie was en was daarna toen ze het gedaan hadden ook echt over mijn toeren, omdat het een hele nare situatie was. En net als er nu bij mij is gedaan, mijn hele bovenkant is getrokken, zou ik ook nooit gedaan hebben zonder narcose.
al baal ik er nu van, ga over twee weken trouwen, maar kan niet aan dat ding wennen, loop er alsmaar van te kokken, heeft u nog tips voor mij?
ik zeg erbij dat ik een kotsfobie heb.
Hoop graag van u te horen.
mvg ilse
En ik kan uit ervaring spreken, want ik ben 3 jaar geleden ook twee keer onder narcose behandeld.
Er moest bij mij HEEL veel gebeuren en toen durfde ik "reguliere"
behandeling echht niet aan, zeker niet zoveel en zo kort na elkaar.
Inmiddels ga ik "gewoon" naar de tandarts en laat ik me onder lokale verdoving behandelen.
Dat is VOOR MIJ vannaf het begin af aan ook de bedoeling geweest.
Ondertussen heb ik o.a. een dubbele WKB ondergaan en nog wat andere "kleine reparaties".
Ik ben zelfs zo ver dat ik ervoor heb GEKOZEN om een paar
minder mooie composiet kronen te vervangen door porcelein.
Dat doe ik wel nog steeds bij de TA waar ik onder narcose geweest ben,
want die vertrouw ik inmiddels 100%. Maar in de tussentijd ben ik ook
al twee keer bij de lokale TA geweest toen een noodkroon losliet.
Want om voor het terugplakken (dat 10 minuten duurde) nou
anderhalf uur heen EN terug te gaan rijden gaat me iets te ver...
Kortom, ik zeg niet dat ik nooit meer een narcose zal vragen,
maar zoals ik het nu zie is het hopelijk niet meer nodig.
Scheelt een hoop geld, gedoe en (toch ook) risico...
Maar zonder die twee keer "onder" te zijn geweest was ik zover nooit gekomen.
reactie
mvg ilse
Re: Narcose
Dank je wel. Hier kan ik wat mee.
Maar is alweer ruim 3 jaar geleden,
dus helemaal zeker weet ik het niet meer...
Ik wel en bij deze zeg ik je NOOIT meer onder narcose, als er dan iets mis gaat ben ik er zelf nog bij. Op alle sites lees ik alleen maar pos. berichten. Maar ik ben toch echt niet de enige in ned. die een negatieve ervaring heeft.
gr Marcia
Re:
het bericht van ons fietsenmakertje waarop je reageerde is van April dit jaar... :?
(met quote dus) op een bericht van een half jaar geleden.
Als je met iemand in gesprek bent ga je immers ook niet uit het
niets door op een opmerking uit het begin van het gesprek.
Enne, je hoeft niet te schreeuwen (hoofdletters); gewoon na
de regel waarop je wilt reageren [/quote] tikken en dan voor
de volgende regel [quote], dat ziet er netter en duidelijker uit.
Ik mag toch hopen dat je niet in de veronderstelling bent dat jij kan cq wil bepalen wanneer iemand wel of niet op een openbaar forum een reactie plaatst.
Overigens:biedt je je excuses zelfs aan en zeg je zelfs sorry omdat je 2 keer op een zelfde bericht reageert,krijg je NOG commentaar,wat een trieste bedoening.
Dan weet ik het ook niet meer hoor.....