hoofdpijn, oorpijn en kiespijn

Author:
danaxyz
Posted:
di, 08/21/2007 - 21:54
Hallo

ik heb nu 6,5 weken last van pijn in mijn hoofd. Het zit alleen aan de rechterkant van mijn hoofd, in mijn onderkaak, in mijn jukbeen, rond de slaap en boven mijn oog, praktisch de hele rechterkant dus. Ik ervaar het wel als verschillende plekken.

Het lijkt veel op bijholte-ontsteking en daarvoor heb ik antibiotica gekregen. Dit heeft niet geholpen. Er is een x-foto gemaakt van mijn holtes, hier was niets op te zien. Ik had ook last van een kies, deze is gevuld. Er zijn ook foto's gemaakt waarop alleen dat gaatje te zien was.
De kies heeft nu wel veel vulling en is gevoelig.
Pijn in mijn hoofd is gebleven.

De pijn is er continu maar zo af en toe heel heftig. Ik word er 's nachts wakker van en ik functioneer voor geen meter. Ik slik 4 paracetamols per dag (extreem veel voor mij), ik zou er nog wel meer willen slikken, maar geef ook nog een beetje borstvoeding.

Ben gisteren naar tandarts geweest en die heeft mijn gebit zeer zorgvuldig gecontroleerd en weer foto's gemaakt. De gevulde kies is wel gevoelig voor koud en als hij er op tikt, voel ik dat ook iets. Maar op foto is niks te zien.

Vandaag ben ik naar de huisarts geweest. Deze heeft me doorverwezen naar de neuroloog. Hier kan ik over 2 weken terecht.

Nu is de pijn zo af en toe zo heftig dat ik er toch over zit te denken om de kies te laten trekken. Het lijkt er steeds meer op dat de pijn toch uit de kies komt.
Maar omdat er niets te zien is op de foto weet ik het niet meer.

Misschien wat chaotisch verhaal, sorry.

Iemand tips?
janjaap010

Hoi!

Ik heb sinds enkele maanden hetzelfde probleem echter, ik weet de pijn tot dusver redelijk onder controle te houden maar het gevoel is constant aanwezig en soms heftiger bij grotere geestelijke inspanning en alleen in het rechter gedeelte van mijn hoofd.

De focus van de pijn verplaatst zich soms naar mijn oor (die gedeeltelijk verstopt is en binnenkort wordt uitgespoten), naar mijn oog (rechtsboven mijn oog tot in mijn oog), mijn kiezen (geen pijn maar wel `gevoel`) en voornamelijk slaap waar de pijn vrijwel continu aanwezig is.

De pijn is ontstaan in een periode waarin ik mijn bioritme meerdere malen achter elkaar verstoorde en daardoor het natuurlijke herstel vrijwel onmogelijk maakte. Ik werkte tot voorkort soms 36 tot 48 uur achtereen, vaak 2 keer per week. Enkele maanden geleden ging het enkele malen achter elkaar fout en sindsdien begon ik licht een pijn bij mijn slaap te voelen. Ik heb sindsdien tot nu toe veel rust genomen (reeds meer dan 1.5 maanden veel rust) en na veel rusten verdwijnt het gevoel wel maar na een eerste oor-uitspuit poging door de huisarts enkele dagen geleden is het gevoel weer terug in verhevigde vorm.

Ik heb mijzelf op een slaapdieet gezet van minimaal 10 uur bed liggen (proberen te slapen) per dag en tracht mij daar nu aan te houden. Echter, ik zou graag willen weten wat ik precies voel en of het gevaarlijk is.

Soms als ik sta dan kan de pijn zich ook verplaatsen naar de onderzeide van mijn voet als ik met mijn gedachten afvraag of de pijn die ik voel in werkelijkheid niet van mijn voet vandaan komt.

Ik hoop van Dana te horen wat de uitslag is van haar neurologische test.

Met vriendelijke groet,
Jan Jaap
do, 09/06/2007 - 08:53 Permalink
dikkiedik

Dit is zoooo herkenbaar!
Ben benieuwd wat de neuroloog gaat zeggen. Bij mij spelen de klachten al vanaf november vorig jaar, huisarts, kno, tandarts, het hele rijtje. Ikzelf ben inmiddels wel samen met mijn geweldig lieve tandarts op zoek naar een oplossing. Al mijn kiezen zijn vorige week op een bepaalde manier ingeslepen (is een naam voor maar weet even niet welke). Als ik nu kauw, is de druk verdeeld over alle kiezen. Ook is er een splint gemaakt, die kan ik morgen ophalen. Ik dacht niet te knarsen, maar volgens mijn man geef ik hele concerten snachts. En dan maar aanzien of het beter wordt.
wo, 09/12/2007 - 10:40 Permalink
janjaap010

Voordat het oor uitgespoten kan worden dien ik te druppelen met zonnebloemolie wat ik heb gedaan.

Direct na de eerste keer druppelen was de hoofdpijn zo goed als verdwenen en ik heb er nu in mindere mate last van terwijl mijn oren nog niet zijn uitgespoten.
wo, 09/12/2007 - 11:08 Permalink