Klemmen

Author:
starsailor
Posted:
do, 09/06/2007 - 11:48
Ik klem 's nachts nogal stevig met mijn tanden en kiezen. Als ik net opsta heb ik daar geen last van, maar in de loop van de dag beginnen mijn tanden zo 'n pijn te doen, vooral de 6 tanden vanboven (4 snijtanden + 2 hoektanden)! De pijn is soms niet uit te houden. Kan dat dat je tanden daar zo'n pijn van gaan doen, en waarom komt de pijn dan pas later op de dag opzetten? De pijn kan je vgl. met een slotjesbeugel die net stevig is aangespannen (komt deze pijn overeen met mijn a.g.v. klemmen?). Mijn tanden lijken wel over elkaar te schuiven hierdoor!
Ik heb binnenkort een afspraak bij een oraal fysiotherapeut voor het klemmen. Ik zal waarschijnlijk een opbeetplaat krijgen. Nu vroeg ik mij af: ga je dan niet 's nachts keihard klemmen/bijten op die plaat i.p.v. op je tanden, m.a.g. dat je tanden weer pijn doen?
Anoya

Je fysiotherapeut kan je precies uitleggen hoe en wat, en waarschijnlijk kan hij of zij je ook vertellen waarom je klemt en of dit op te lossen is met een opbeetplaat/splint/bit. Ik klem en knars ook, en bij mij had het geen nut omdat het dus inderdaad alleen maar erger werd. Vervolgens ben ik bij een CMD behandelgroep/werkgroep geweest en ben ik op consult(en) geweest bij de tandarts-gnatholoog. Ben inmiddels al 1,5 jaar onder behandeling bij hem, de orthodontist, de fysiotherapeut en de kaakchirurg.

Er valt trouwens genoeg over te vinden op het forum, als je ervaringen wilt lezen kun je altijd even de zoekfunctie gebruiken :)

Wanneer heb je je afspraak? :)
do, 09/06/2007 - 15:05 Permalink