Ondraagbare pijn na wortelkanaalbehandeling

Author:
Madrid
Posted:
vr, 09/07/2007 - 14:17
Ik woon sinds jaren in Spanje en ga hier naar een tandarts die deel uit maakt van een nationale keten van (commerciële) tandartspraktijken, maar ik begin toch te twijfelen of het wel te vertrouwen is.
Ik heb eergister het tweede deel van een wortelkanaalbehandeling gehad. Nu moeten er alleen nog afdrukken gemaakt worden voor een ¨perno¨ (soort metalen staaf waardoor de kroon beter grip heeft op de kies).
Het probleem is dat ik nu sind twee dagen met een ondraagbare pijn in mn kies rondloop. Ik krijg zware steken en hevige pijnen. Ik heb 1 nacht niet geslapen, heb Espidifen genomen (ibuprofen) maar neem nu iets zwaarders: Nolotil. Ik heb mn tandarts gebeld en die heeft me nu ook nog een antibiotica kuur voorgeschreven. Wat ik vooral wil weten is of het normaal is om zulke hevige pijn te hebben. Ik heb onlangs twee wkb gehad en tsja, dat was niet prettig maar goed, het was te doen. Niet te vergelijken met deze keer.
Mn tandarts heeft voor t eerst een soort elektrisch apparaat bij de wkb gebruikt waarmee ze neem ik aan de wortels heeft gedood oid, dat dee ook zelfs pijn tijdens de behandeling (heb twee flinke prikken met verdoving gehad en ondanks dat voelde ik het nog).
Wie kan me raad geven?
Mignon

Zo te lezen ging het hier om een fikse ontsteking. Na een wkb nemen de klachten over het algemeen de eerste drie dagen toe en daarna weer langzaam af. Ik kan zo de oorzaak voor jouw extreme napijn niet verklaren, maar zou voor willen stellen om de situatie nog 1 dagje aan te zien en de antibioticakuur een kans te geven. Is de situatie morgen niet verbeterd, dan zou ik teruggaan naar de tandarts voor verder onderzoek. Ik hoop dat je hiermee een beetje geholpen bent.

Veel beterschap, gr Mignon
zo, 09/09/2007 - 14:37 Permalink