pijnlijke voortanden

Author:
minkemuurtje
Posted:
za, 09/08/2007 - 20:33
volgens mij is de toppic die ik had geschreven weg??
Maar ik heb 4 weken geleden een wkb gehad, en een ontstoken kies met ab kuur en een dik wang. Nu is dat aardig beter, maar sinds dit heb ik pijnlijke voortanden en andere pijnlijke kiezen. De pijn verspringt, dan weer die kies en dan weer een andere. Mn voortanden kunnen koud en warm bijna niet meer verdragen, en zelfs koude lucht doet pijn. Terwijl ik voor de wkb nooit pijn in mn mond had. Hoe kan dit nou?
Mignon

Wellicht heb je een tijdje niet gekauwd met de behandelde kies en hebben de andere tanden hiervoor gecompenseerd. Het lijkt erop dat je ze wat overbelast hebt. Probeer niet te veel harde en taaie dingen te eten en weer aan de kant van de wkb te gaan kauwen als je dat nog niet deed. Veel succes!

Gr, Mignon
zo, 09/09/2007 - 14:33 Permalink
minkemuurtje

de pijn in de voortanden komt ook gewoon als ik niks eet of drink. Voel ik ineens een pijnscheut. Kan het geen geiriteerde wortel zijn??? hoeveel wortelkanalen heeft een voortand, en is het niet heel toevallig dat beide voortanden pijn doen??
zo, 09/09/2007 - 17:45 Permalink
Irfan

Beste Minkemuurtje,

Ik denk dat je veel last van allerlei pijnen hebt gehad, waardoor het nu wel redelijk chronisch is. En dat is voor een patient na een lange tijd moeilijk aan te geven waar de pijnen nu vandaan komen en lijkt alles wel pijn te doen. Ik zou het even aankijken en evt. pijnstillers als therapie, dus elke dag op vaste tijdstippen pijnstilling. Als de ontsteking waaraan je behandeld bent weg is, gaat het vast een stuk beter. Mocht je dan nog pijnen houden dan kun je langs de tandarts of huisarts voor een consult.
Houdt wel in je achterhoofd dat je normaal gesproken niet zomaar een ontstoken tanden of kiezen hebt, zonder dat er een gaatje in zit.

Gr Irfan
ma, 09/10/2007 - 11:43 Permalink