Drie dagen geleden verwijderde mijn tandarts wat tandsteen. Na de behandeling had ik pijn, wat normaal is (tandvlees was wat gekwetst). Mijn tandarts zei dat mijn tandvlees gezond is. De gevoeligheid nam s'anderendaags af maar nu drie dagen later heb ik serieuze pijn rechtsboven in mijn mond. Ik kan moeilijk zeggen welke tand of tanden precies pijn doen. Maar het tandvlees voelt ook gevoelig aan bij aanraking. Het doet wel echt serieus pijn, want ik ben er van wakker geworden deze nacht. Is dit normaal? Ik had rechtsboven vroeger al wel eens een lichte gevoeligheid, omdat er een heel klein stukje tandvlees is teruggetrokken. Maar deze pijn is pas na verwijderen van tandsteen zo toegenomen.
Naast die pijn, heb ik jammer genoeg ook nog serieuze pijn aan een tand rechtsonder. Tandvlees is daar wat teruggetrokken, en die pijn is er ook bijna constant. Het ziet er allemaal niet zo goed uit. Ik spoel opnieuw met Elmex (op aanraden van de tandarts) maar het lijkt of dit het nog erger maakt.
Heeft iemand wat goede raad voor mij?
Naast die pijn, heb ik jammer genoeg ook nog serieuze pijn aan een tand rechtsonder. Tandvlees is daar wat teruggetrokken, en die pijn is er ook bijna constant. Het ziet er allemaal niet zo goed uit. Ik spoel opnieuw met Elmex (op aanraden van de tandarts) maar het lijkt of dit het nog erger maakt.
Heeft iemand wat goede raad voor mij?
Re: Pijn na verwijderen tandsteen
Ik denk dat er in deze geen sprake is van een causaal verband, maar toeval. Waarschijnlijk heb je een ontstoken zenuw of wortelpuntontsteking rechtsboven in een kies en dat is niet t.g.v. tandsteen verwijderen. Ik zou even langs de tandarts gaan onder de noemer kiespijn, want spontane pijnen en wakker worden ervan, dat komt niet door blootliggende tandhalzen of tandvleesontsteking.
Succes ermee,
Gr Irfan