Nieuwe ontsteking na wkb?

Author:
Bami
Posted:
do, 09/13/2007 - 14:09
Ik heb van de zomer een wkb gehad (volgens de tandarts zat er een ontsteking op het kaakbeen, maar ik had nergens last van), so far so good. Viel nog relatief mee afgezien van de tijd die zoiets in beslag neemt. Maargoed nu heb ik sinds een week last. Niet van de kies of het direct omliggende tandvlees maar hoger (bovenkaak). Er zit geen abces, en ik heb niet echt last als ik kauw, maar als ik lach of een gekke bek trek doet het pijn. En die pijn voel ik ook aan mijn wang evenals ik druk op mijn wang. Is dit iets dat vaker voorkomt en vanzelf weer wegtrekt omdat het wat geirriteerd is? Zo ja dan kijk ik het nog even aan, ik kan verder normaal functioneren. Ik wil nog niet gelijk aan de bel gaan hangen bij mijn tandarts als dat niet echt noodzakelijk is.

Alvast bedankt, Johannes
Mignon

Beste Bami,

Begrijp ik het goed en had de tandarts een wortelkanaalbehandeling in de onderkaak gedaan en heb je nu last van je kaak boven? Wat het eerste in mij opkomt is dat je kauwspieren wat overbelast zijn. Weet je toevallig ook of je knarst of klemt met je tanden of heb je een vermoeid gevoel in je kaken? Kun je je mond nog gewoon en ver openen? Laat het ons even horen, misschien kunnen we je verder helpen en hebben mijn collega's nog andere ideeen.

Gr, Mignon
do, 09/13/2007 - 14:52 Permalink