Vraag om een verdoving!!!!
Ik ben als de dood voor de tandarts.. Na de laatste rotervaring meer dan ooit. Maar daar gaat het nu niet om.
1 Angst ben ik voor de rest van mijn leven kwijt: Die voor prikken!!!!!!
Toen mijn verstandskiezen getrokken moesten worden, was ik doodsbang voor de prik in mijn gehemelte, waarvan de tandarts zelf al zei dat het een vervelende prik is.
Dus vroeg ik haar: Kan je het verdoven?
"Jahoor!" zei ze. En ze pakte een watje met wat verdovingsspul erop, haalde dat even door mijn mond, en pakte gelijk de naald..
Ik trillen als een rietje...
Maar ik heb NIKS gevoelt van die prikken! Totaal geen pijn, helemaal niks!
Dus mensen. Angst voor prikken? Gewoon een verdoving vragen, en geloof me, je raakt de angst kwijt. :)
Ik ben als de dood voor de tandarts.. Na de laatste rotervaring meer dan ooit. Maar daar gaat het nu niet om.
1 Angst ben ik voor de rest van mijn leven kwijt: Die voor prikken!!!!!!
Toen mijn verstandskiezen getrokken moesten worden, was ik doodsbang voor de prik in mijn gehemelte, waarvan de tandarts zelf al zei dat het een vervelende prik is.
Dus vroeg ik haar: Kan je het verdoven?
"Jahoor!" zei ze. En ze pakte een watje met wat verdovingsspul erop, haalde dat even door mijn mond, en pakte gelijk de naald..
Ik trillen als een rietje...
Maar ik heb NIKS gevoelt van die prikken! Totaal geen pijn, helemaal niks!
Dus mensen. Angst voor prikken? Gewoon een verdoving vragen, en geloof me, je raakt de angst kwijt. :)
Re: Mensen die bang zijn voor de prikken: LEES DIT!!!!!
Ik weet alleen dat het werkt :D
Nee, dat denk ik niet, chloroform wordt al heel lang niet meer gebruikt voor verdoving! Het is volgens mij geen speciaal 'wondermiddeltje' maar gewone lokale verdovingsvloeistof die ook wordt geinjecteerd, misschien in een iets andere samenstelling. Ik weet het echter niet precies. Het is ook niks nieuws, want de eerste (en laatste keer) dat het bij mij gebeurde was bij de kaakchirurg 25 jaar geleden voor een operatieve verwijdering van een verstandskies! Die gebruikte daarvoor een spray.
Dat was overigens in een tijd dat de tandarts zelfs voor diepere vullingen niet standaard verdoofde (bij ziekenfondpatienten in ieder geval niet).
Weet wel dat je er echt zelf om moet vragen. Anders prikt de tandarts gewoon...
Jammer eigenlijk. Denk dat iedereen het liefst pijnloos prikken krijgt.. toch? Waarom niet standaard?