Net geweest, wat nu

Author:
Tandangst
Posted:
di, 09/18/2007 - 21:17
Ben vandaag voor de derde keer in twee weken bij mijn nieuwe tandarts geweest. Ben naar deze tandarts gegaan omdat ik niet tevreden was over mijn eerdere tandarts.

Toen ik voor het eerst bij deze tandarts was, bleek er veel mis te zijn met mijn tanden. Bij het eerste bezoek twee enorme vullingen laten vervangen (deze gaapten), vervolgens terug geweest omdat er toch een wkb uitgevoerd moest worden aan 1 van deze kiezen. Vandaag voor de derde keer geweest. Ging er vanuit dat er twee andere kiezen behandeld werden, maar de eerdere wkb werd afgemaakt. Moet nu over drie weken terug voor de andere kiezen (eerder was er geen plaats). Een van de twee andere kiezen is een beetje aan het irriteren. Aan de binnenkant is een stukje kies uit een inkeping in deze kies weg. Ben erg bang dat ik voordat ik weer naar de tandarts moet veel pijn krijg (doordat het gaatje de zenuw raakt). Wil eigenlijk niet nog een keer bellen met pijnklachten want dan voel ik me zo'n zeur. Kan ik hier nog drie weken mee rondlopen??
hello jozefien

als je echt kiespijn krijgt is het gewoon een spoedgeval en dan kun je 's morgens vroeg even bellen en dan kun je meestal dezelfde dag nog terecht. je moet dus zelf bepalen of het nog even kan wachten of dat het erg veel pijn doet. je moet jezelf natuurlijk geen zeur vinden, kiespijn is een nare pijn. Sterkte. :smt006
di, 09/18/2007 - 22:34 Permalink
Mignon

Wat goed dat je de stap hebt genomen om weer naar een tandarts te gaan. Wanneer was je voor het laatst bij je vorige tandarts geweest? Ik kan me voorstellen dat je nu zo snel mogelijk alles in orde wil hebben. En dat valt niet altijd mee. Ik neem aan dat de tandarts kritisch heeft beoordeeld welke zaken er direct aandacht verdienen en welke nog even kunnen wachten. De kies waar naar jouw idee een stukje mist; is hier een stukje vulling of tand afgebroken of gaat het om een gaatje? In de eerste 2 gevallen kan de behandeling wel even worden uitgesteld. In geval van een gaatje ligt het een beetje aan de klinische situatie en wat de foto's ervan zeggen. Mocht je op de een of andere manier last krijgen van de tand, zou ik nogmaals contact met de tandarts opnemen. Zo te lezen heeft hij je bij je eerdere bezoeken heel serieus genomen. Wellicht doet hij dat dan weer!

Gr, Mignon
di, 09/18/2007 - 22:55 Permalink