De afgelopen maanden heb ik drie wkb ondergaan in drie naast elkaar gelegen kiezen in mijn rechteronderkaak. Ik bleef pijn houden in de kies waar het allemaal mee begonnen was ( een soort drukpijn alsof er iets scherps in mijn een na achterste kies zat wat steeds diep in mijn tandvlees stak en naar mijn oor uitstraalde,) Omdat de tandarts op de foto's niets kon zien wat op een ontsteking leek, ben ik naar de kaakchirurg verwezen, die twee weken geleden een apexresectie in de voorste kleine kies heeft gedaan omdat hij daar een ontsteking zag. Sindsdien heb ik geen gevoel meer in de helft van mijn onderlip en van mijn onderkaak Er zou een zenuw geraakt zijn,vertelde de kaakchirurg toen ik deze week terugkwam. Daarnaast doet de oorspronkelijke een na achterste kies nog steeds pijn een drukpijn die nu meer als een elektrische schok voelt en weer alsof er iets diep in mijn kaak drukt. De kiezen en tanden daarvoor zijn even als mijn lip en onderkaak gevoelloos geworden,wat uitermate vermoeiend is en voelt alsof je een continue verdoving hebt en wat op de overgang van gevoelloosheid en gevoel ook nog een brandend gevoel geeft, alsof he blaren hebt. Ik word er aardig wanhopig van ( het is wel goed voor de lijn want eten en drinken gaat moeizaam). Wie heeft iets vergelijkbaars meegamaakt en kan mij adviseren
Marja
Marja
Re: apex resectie verdoofd gevoel
wat vervelend zeg. Heeft de kaakchirurg nog een vervolgafspraak met je gemaakt? Het is verstandig om goed in de gaten te houden of het gevoelloze gebied in de loop der tijd kleiner wordt of gelijk blijft. Wanneer er na een maand of twee weer wat gevoel terug is, is de kans op herstel naar mijn weten redelijk groot. Je kunt op die manier bepalen of de zenuw zich herstelt.
Veel sterkte in ieder geval, gr Mignon
misschien heb je hier ook een antwoord op, alvast ,mijn dank
mre
Gr, Mignon