Ingevallen mond

Author:
Nadesh
Posted:
vr, 09/21/2007 - 20:22
Hallo allemaal,

In de loop van de tijd zijn mijn tanden anders gaan staan, daardoor heb ik nu om te zien een ingevallen mond, normaal mijn tanden op elkaar zetten doe ik niet, ik heb altijd mijn tong er een beetje tussen.
Wie herkent dit probleem en weet wat hier aan te doen is?
groetjes Nadesh
Mignon

Hoi Nadesh,

heb je behalve het idee dat je tanden anders zijn gaan staan ook het idee dat ze niet helemaal meer vast in het kaakbot staan? In dat geval zou er wellicht sprake kunnen zijn van een parodontale ontsteking die het kaakbot aantast. Druk van lip en wangen zorgt ervoor dat je tanden wat naar achter worden geduwd. Kun je misschien iets meer informatie geven?

Hartelijke groeten,

Mignon
vr, 09/21/2007 - 21:42 Permalink
Nadesh

Hallo Mignon,

Sorry dat ik zo laat reageer, ik was ziek. :-?
Mijn tanden hebben nooit los gestaan, ik heb eigenlijk een heel gezond gebit, ik heb nooit gaatjes of wat dan ook. :D
Mijn tanden/kiezen in mijn onderkaak lijken naar binnen te staan, als ik mijn tanden op elkaar zet heb ik daardoor een hele diepe beet en ben ik net een omaatje zonder tanden.
Het is wel zo dat ik Ehlers-Danlos(type 3) heb en misschien dat dat er wat mee te maken heeft?
Mijn lichaam maakt niet genoeg bindweefsel aan, in het heel kort.
Misschien dat mijn tandvlees daardoor wat zachter is dan bij een ander en mijn tanden wat sneller anders gaan staan?

groetjes Nadesh
ma, 09/24/2007 - 13:38 Permalink
Mignon

Beste Nadesh,

een diepe beet mn in combinatie met een prominente kin hebben vaak een ongunstige uitwerking op het gelaatsprofiel. Bij het ouder worden verslappen de huid en gezichtsspieren waardoor de plooien rondom de mond en neus wat verdiepen. Ik weet niet zo veel van het Ehlers-Danlos syndroom af, maar kan mij voorstellen dat bij deze aandoening de huid en gezichtsspieren verminderde tensie hebben. Wellicht speelt dit ook in jouw geval een rol. Misschien dat er nog iets aan de diepe beet te corrigeren is. Overleg eens met je tandarts zou ik zeggen. Veel succes!

Gr, Mignon
ma, 09/24/2007 - 20:28 Permalink