Vergoeding Invisalign

Author:
bobo28086
Posted:
zo, 09/23/2007 - 23:23
Vanwege ruimtegebrek in mn gebit heb ik een naar voren gegroeide voortand. Ik wilde deze graag laten corrigeren door een invisalign, aangezien ik voor de meest onzichtbare methode wilde gaan. Een paar jaar geleden werd deze methode helemaal niet vergoed, maar sinds een paar maanden lees ik weleens dat het bij sommige mensen is vergoed. Op de websites van verzekeraars staat alleen vermeld of orthodontie vergoed wordt, maar niet of dat ook invisalign betreft. Dus mijn vraag: Weten jullie welke verzekeraar(s) de invisalign vergoedt en voor hoeveel?
Roxanne

Hoi hoi,

Ik denk dat je het beste wat verzekeraars kunt bellen met deze vraag. Misschien zou je ook een standaard bericht kunnen mailen naar verschillende verzekeraars. Zij kunnen je zeker weten de goede informatie geven!

Vriendelijke groetjes en succes,

Roxanne! :smt006
ma, 10/01/2007 - 13:30 Permalink
bobo28086

Ik heb inmiddels idd veel verzekeraars gemaild met dezelfde vraag, bedankt voor de tip. Er zijn gelukkig wel een paar verzekeraars die de invisalign (deels) vergoeden, maar ze weten bijna allemaal nog niet de polisvoorwaarden voor 2008, dus ik zal het later nog eens moeten proberen als ik het precies wil weten.
ma, 10/01/2007 - 18:48 Permalink
shireen87

hallo allemaal, ik heb een paar verzekeraarmaatschappijen gebeld maar je kan dus niet zomaar overstappen naar een maatschappij die het wel vergoed, kan wel alleen krijg je dan de vraag: ben je van plan binnen een jaar een beugel te nemen? als je dan dus ja invuld krijg je dat niet vergoed :-? maarja aan de ene kant wel logisch anders doet iedereen dat natuurlijk...groetjes
ma, 10/15/2007 - 21:33 Permalink
bobo28086

Dat snap ik eigelijk niet. Ik heb idd vaker gelezen dat je zo'n vragenlijst voorgeschoteld krijgt van de verzekeraar. Maar als je nou "nee" antwoordt op de vraag of je binnenkort een beugel neemt, en achteraf toch binnen een jaar eentje neemt, wat zijn dan de consequenties? Want het kan toch best zo zijn dat je in eerste instantie niet van plan was om een beugel te nemen, maar na een half jaar je toch bedenkt?

En is er dan een bepaalde tijd vastgesteld voor hoelang je verzekerd moet zijn om wel voor die vergoeding in aanmerking te komen? Want het lijkt me toch wel logisch dat ze OOIT een beugel voor je moeten vergoeden, orthodontie staat toch niet voor niets op het vergoedingenoverzicht?
do, 10/18/2007 - 02:11 Permalink