Afstervende tanden

Author:
eleonora83
Posted:
wo, 10/03/2007 - 13:34
Ik blijk last te hebben van afstervende tanden, het tandvlees trekt zich terug en het is alsof er messen in mijn kaak zitten ipv tanden. Ik heb antibiotica en moet vier keer per dag spoelen met twee verschillende spoelingen. Nu ben ik de naam vergeten van de aandoening, iets met 'necro'. Weet iemand de naam?

Liefs,

Eleonora
vV

ik denk NUG: necrotiserende ulcererende gingivitis....zijn niet de kiezen die afsterven overigens, echter het tandvlees is heel erg fors ontstoken. Anders even meer info vragen bij de behandelaar bij een volgned bezoek (wat neem ik aan op korte termijn gepland is?)
wo, 10/03/2007 - 14:30 Permalink
eleonora83

Bedankt voor uw antwoord. De tandarts zei dat het echt om mijn tanden ging en niet zozeer om het tandvlees. Ook zei hij dat er altijd een ernstig onderliggend probleem eraan ten grondslag ligt. Hij noemde de 'leuke' opties als HIV, TBC, Hepatitis en extreme stress. Ik heb inderdaad erg last gehad van extreme stress, maar had dat zich niet eerder moeten uiten? Hij verklaarde het als volgt: tijdens de stressperiode is je weerstand hoog, maar erna krijg je de klap pas. Ik heb dit jaar achtereenvolgens een zware bacteriele infectie gehad waarvoor ik ben geopereerd, een fikse longontsteking, baarmoederhalskanker (wat dus door een virus wordt veroorzaakt) en nu een kaakprobleem (kaak blijft hangen achter een gewricht ofzoiets). Dus het lijkt me dat mijn weerstand vrij slecht is. Ik geloof ook niet dat die antibiotica gaat helpen omdat ik voor de meeste antibiotica resistent ben geworden omdat ik zoveel heb geslikt dit jaar. Maandag moet ik terug, dan gaat hij wat tandsteen verwijderen (zit heel weinig tandsteen overigens). Ik merk dat het elke dag erger wordt en meer tanden zeer doen. Hij wil dat ik een bloedtest doe, maar ik ben nogal bang omdat ik in mei een paar condoomongelukjes heb gehad met verschillende mannen en dus wel degelijk één van die ziektes onder de leden kan hebben. Voor HIV lijkt het me te vroeg, dat de symptomen zich nu al voordoen, maar zeker ben ik er niet van. Tegen Hepatitis A en B ben ik ingeent, maar niet tegen C. Ik hoest wel heel erg, dus TBC zou geen vreemde optie zijn. Anyway, ik ben dus behoorlijk geschrokken en verlies elke dag meer gewicht.
wo, 10/03/2007 - 15:29 Permalink
vV

goed dan ben je het niet alleen jezelf maar ook je medemens dus verplicht je te laten onderzoeken op diverse zaken, zeker waar het besmettelijuke dingen betreft.... En je bent ook beter af met zekerheid dan on het ongewisse blijven. Zoiets komt niet zomaar en gaat ook niet zomaar weer weg. De behandeling/therapie is er bij gebaat als men weet wat er aan de hand is... Bedenk als je door blijft lopen met TBC niet alleen je eigen omgeving uiteiondelijk getest moet gaan worden, maar ook weer de omgeveing van je omgeving etc. de vlek van mensen die betrokken worden wordt dus steeds groter..

succes en sterkte..
wo, 10/03/2007 - 16:03 Permalink