Mijn gebit is erg slecht

Author:
nathan3gb
Posted:
ma, 10/08/2007 - 08:45
Hoi,

Ik ben al geruime tijd niet meer naar de tandarts geweest, ik ben er erg bang voor.
Ook poets ik eigenlijk te weinig! Ik ben 21 jaar, en ben bang om te gaan, terwijl ik wel merk dat het nodig is. Ik had tot voor kort eigenlijk niet echt veel last ergens van, alleen waren mijn tanden wel vrij gevoelig. Ook heb ik op mijn voortanden, en de tanden daarnast wat bruine "aanslag",zeg maar tussen de bovenkant van mn tanden en het tandvlees. En gister, is er een stukje van een tand afgebroken. Help...ik moet bellen maar durf niet, zou mijn gebid al niet meer te redden zijn?
hello jozefien

Hi Nathan, welkom op dit forum. Heb je al veel gelezen? Ook de berichten van andere angsthazen :wink: ? Tuurlijk is jouw gebit wel te redden, ze kunnen tegenwoordig zoveel :smt003 ! De eerste stap, erover praten heb je al genomen, nu gewoon de 2e stap nemen: er na laten kijken! Je hoeft dan nog niets te laten doen, maar maak alleen een afspraak voor een controle en spreek af dat ze de eerste keer nog niets doen, dan heb je in ieder geval een indruk hoe het met jouw gebit gesteld is. Koop ook meteen een goede elektrische tandenborstel, flosdraad, ragertjes en stokers en ga meteen aan de slag :smt001 , vooral eerst met poetsen 2x daags , vraag over het gebruik van de hulpmiddelen advies van de tandarts, waarschijnlijk stuurt hij jou wel door naar de mondhygieniste, die kan de boel eens lekker schoonmaken, dat scheel al een stuk. Als je vandaag belt, ben je er meteen vanaf en heb je de 2e stap gezet, laat je weten hoe het verder gaat? veel sterkte en succes! :smt006
ma, 10/08/2007 - 09:12 Permalink
hello jozefien

Nathan, bel nou maar gewoon op. een klein of een groot stukje...maakt niet uit, met het materiaal van tegenwoordig kunnen ze veel schade weer mooi maken. Als het echt niet meer kan, zal de tandarts een kroon voorstellen, maar ja, hij moet het eerst zien he? ook over aanslag of gaatjes....laat het nou maar gewoon zien dan krijg je een antwoord, hier blijft het toch gissen, ook voor de tandartsen, die kunnen er zo niet inkijken. daarna "kletsen" we weer verder. kom op joh...loop naar de telefoon en...... Succes! :smt006
ma, 10/08/2007 - 13:01 Permalink
Ss-dh

Hoi,

Ik ben al geruime tijd niet meer naar de tandarts geweest, ik ben er erg bang voor.
Ook poets ik eigenlijk te weinig! Ik ben 21 jaar, en ben bang om te gaan, terwijl ik wel merk dat het nodig is. Ik had tot voor kort eigenlijk niet echt veel last ergens van, alleen waren mijn tanden wel vrij gevoelig. Ook heb ik op mijn voortanden, en de tanden daarnast wat bruine "aanslag",zeg maar tussen de bovenkant van mn tanden en het tandvlees. En gister, is er een stukje van een tand afgebroken. Help...ik moet bellen maar durf niet, zou mijn gebit al niet meer te redden zijn?

Ik heb precies hetzelfde als wat jij hebt! Alleen dan (nog) geen afgebroken stukken.
Durf ook echt niet bellen of heen te gaan.
Schaam me dood als ik heen zou moeten!
do, 11/15/2007 - 11:58 Permalink
hello jozefien

Niet schamen! gewoon bellen en gaan! de tandartsen zijn heel wat gewend hoor, denk je dat al die kiezen die ze trekken en repareren er mooi uitzien? er zijn zoveel mensen die te lang wegblijven. Als je in ieder geval maar belt, dan maak je een controle afspraak, dus alleen kijken en eventueel foto's dan weet je waar je aan toe bent en wat er moet gebeuren. Wees moedig! lees ook ervaringen van andere angsthazen die uiteindelijk toch gegaan zijn. Sterkte! :smt006
do, 11/15/2007 - 12:05 Permalink