Gebit is één grote chaos

Author:
mikeynl
Posted:
do, 09/06/2007 - 09:53
Hoi zoals de titel zegt mijn gebit is echt een grote puinhoop, 8 jaar niet meer naar de TA geweest ivm slechte ervaringen met TA's dus zodanig bang dat ik niet meer durfde te gaan. Aan iedere tand is wel wat, de ene is er erger aan toe als de ander, heb het ook altijd zo verwaarsloost oh oh zo dom ben ik, zit nu met hevige kiespijn en moet ik er nu toch echt aan gaan geloven. Ik ben zo bang voor de pijn, en schaam me zo erg dat ik me gebit niet durf te laten zien. de helft is gewoon afgebroken en volgens mij niet te repareren :(
Heb een goede TA gevonden in de buurt maar durf echt niet te bellen.
hoe lost ik dit op ik weet het echt niet meer ben zo extreem bang
oja ben 22 en zo bang als een kind van 8 :P :cry:
mikeynl

*UPDATE*

Heb net de moed bij elkaar geraapt en gebeld met de beste man.
afspraak gemaakt volgende week vrijdag kan ik pas terecht, kon niet eerder.
Eerste stap is gezet daar ben ik zeer blij om. Zit nog te shaken joh. lol
Heb verteld over mijn extreme angst en hij heeft beloofd alleen te gaan kijken en een foto maken. oh oh oh ik voel nu de spanning al.
Het begin van een nieuw leven of het einde van mijn leven :smt005
(sorry moest het ff van me afschrijven)
do, 09/06/2007 - 10:07 Permalink
hello jozefien

Goed gedaan :smt041 , de eerste stap heb je nu gezet. doe het stapje voor stapje. tegenwoordig kan er zoveel meer dan vroeger wat repareren betreft. Op dit forum kun je veel lezen over mensen die hun angst hebben overwonnen en dit hier met ons delen. Hou ons op de hoogte en wij blijven je steunen. Over een poosje ben je blij dat je zo dapper bent geweest. Ook de forumtandartsen zijn geweldig en denken met iedereen mee. Sterkte! :smt006
do, 09/06/2007 - 12:39 Permalink
evaatje

Hoera!!!! :smt121 :smt121 :smt121 Wat goed van je dat je de stap ook hebt genomen :D tegenwoordig kunnen ze zoveel ook tanden en kiezen repareren die afgebroken zijn, het zal zeker wel weer netjes worden hoor!! :smt002 ik ga voor je duimen hoor, voor mij zit het er op en het is me enorm meegevallen allemaal, je zult je straks heel opgelucht voelen! groetjes evaatje :smt006
do, 09/06/2007 - 17:39 Permalink
Bangesiem

Hartstikke top hoor, de eerste stap is altijd de moeilijkste.

Misschien een troost in verband met je slechte ervaringen in het verleden: Mijn tandarts vertelde NIETS meer te doen zoals zij het 25 jaar geleden heeft geleerd, omdat er de laatste 10 jaar zoveel zaken verbeterd zijn. Nou, das mooi de periode geweest dat wij niet geweest zijn, dus het kan alleen maar beter worden!

Succes en laat even horen hoe het geweest is!

groetjes Siem
do, 09/06/2007 - 20:46 Permalink
bange linda

heee joh..

ik vind het echt goed van je :D

ik heb zelf ook problemen met mijn gebit :-?
ik schaam me er ook echt voor net als jij..
en dan zie ik iedereen met een mooi gebit, dat maakt het voor mij allemaal moeilijker..

ik moet ook echt gaan, maar weet niet wat ik moet zeggen..
en durf ook absoluut niet alleen te gaan..!

jij iig veel succes..!!!

groetjes linda
vr, 10/12/2007 - 15:29 Permalink
Blue_girl

Ik was ook zo bang om te bellen (heb een telefoonangst en angst voor de tandarts... geen goede combi :P) maar heb het gedaan, ik dacht ook dat het niets meer was met mijn gebit maar het valt 100% mee, alles wat niet te redden is wordt getrokken door de kaakchirurg en de rest valt erg mee, alleen wat oppervlakkige gaatjes... ik krijg ook een plaatje voor 2 kiezen en een snijtand en dan is het weer mooi!

Ben ook erg benieuwd hoe het met je is vergaan!

Wendy
zo, 10/28/2007 - 14:46 Permalink