Hallo allemaal, ben nieuw hier en zit met brandende vraag:
Ik ben vandaag (30 okt) bij de tandarts geweest voor controle. Nou niks aan de hand.
Maar ik heb in Maart '07 een gaatje laten vullen in de kies. Ik heb hierna een week lang "
met een wat opgezwollen tandvlees(rondom de kies) gelopen en heb zoveel pijn gehad.
Ik heb dit vandaag gemeld aan mijn tandarts en heb er foto's van laten maken en een
afspraak gemaakt voor volgende week dinsdag (6 nov).
Ik heb hem gevraagd wat er aan de hand kan zijn. Ik kreeg hier niet echt een antwoord op,
behalve dat hij de kies even schoon ging maken". :-?
Nou is mijn vraag wat ik hieronder moet verstaan? Een wortelkanaalbehandeling of een zenuwbehandeling?
Ik heb gehoord dat die 2 behandelingen veel pijn kunnen doen en ben eigenlijk bang voor de pijn omdat ik niet weet wat ik kan verwachten.
Wie kan mij meer uitleg geven over het "schoonmaken van de kies"?
Groetjes Simone
Ik ben vandaag (30 okt) bij de tandarts geweest voor controle. Nou niks aan de hand.
Maar ik heb in Maart '07 een gaatje laten vullen in de kies. Ik heb hierna een week lang "
met een wat opgezwollen tandvlees(rondom de kies) gelopen en heb zoveel pijn gehad.
Ik heb dit vandaag gemeld aan mijn tandarts en heb er foto's van laten maken en een
afspraak gemaakt voor volgende week dinsdag (6 nov).
Ik heb hem gevraagd wat er aan de hand kan zijn. Ik kreeg hier niet echt een antwoord op,
behalve dat hij de kies even schoon ging maken". :-?
Nou is mijn vraag wat ik hieronder moet verstaan? Een wortelkanaalbehandeling of een zenuwbehandeling?
Ik heb gehoord dat die 2 behandelingen veel pijn kunnen doen en ben eigenlijk bang voor de pijn omdat ik niet weet wat ik kan verwachten.
Wie kan mij meer uitleg geven over het "schoonmaken van de kies"?
Groetjes Simone
Re: Kies schoonmaken???
Want ik zit eigenlijk aan een wkb te denken, waarbij ze de wortelkanalen "schoon gaan maken":S
Zit me er nu eigenlijk al op voor te bereiden, maar ik bel de ta morgen over de foto en probeer om de afspraak te verzetten, omdat ik veel lees dat mensen met napijn zitten en ik donderdag echt niet mag missen (ben laatste jaars van de opleiding en zit met presentaties).
Groetjes Simone
als het een wkb wordt,hoef je echt niet bang te zijn hoor!! Ik zelf ben vorige week geweest voor zo'n behandeling. Je wordt goed verdoofd en dan voel je er verder niks van. Vandaag heeft de tandarts het afgemaakt(het gebeurt in twee keer) en weer heb ik er niks van gevoeld.
Wat napijn betreft; ja daar kan je wel last van krijgen. Maar je kan aan je ta vragenof hij je goede pijnstillers meegeeft, Brufen 600. En dan kot het best wel goed!!!
succes
Simone zegt dat ze gelezen heeft dat de 2 behandelingen wortelkanaalbehandeling en zenuwbehandeling veel pijn kunnen doen, ze zegt niet dat ze 2 behandelingen krijgt.
M.a.w. als Simone wil weten wat er precies gaat gebeuren kan ze inderdaad het beste even bellen, dan weet ze het zeker.
Gisteravond heb ik al wat speur werk verricht op het internet naar wat er nou precies gaat gebeuren met een wkb.
Dit geeft me al wat meer geruststelling en ook dat jullie mij vertellen dat het geen pijn (hoeft) te doen.
Ik denk dat dit voor mij ook geen pijn zal hebben, omdat de ta al zei dat mijn zenuw dood was:S
Straks bel ik nog naar mijn tandarts om nou meer duidelijkheid te vragen over wat hij bedoelde met "schoonmaken".
Ik zal jullie laten weten wat hij heeft gezegd.
Weet iemand of je altijd napijn krijgt of dat dit verschilt en hoelang dit dan max. mag duren?
Groetjes Simone
Heb je al gebeld?
Groetjes Linda
Ik heb gister gebeld en vroeg wat er aan de hand was. Toch wel een wortelkanaalbehandeling. Zou geen pijn moeten doen, omdat de zenuw dood was en als ik de behandeling niet zou doen (omdat ik er geen pijn aan heb) dan zou het nog verder gaan ontsteken. Ik wil de behandeling wel. Het is inmiddels beter voor mijn gebit.
De afspraak is verzet naar dinsdag 13 november omdat ik met school zit en een paar dagen volgende week echt niet mag missen.
Heb weer een beetje moed door jullie gekregen!
Groetjes Simone
Morgen is het zover; de wkb!
Maar ben al eerder naar de tandarts geweest, want vorig weekend niet kunnen slapen:S niet van de wkb, maar aan de andere kant van mn mond, de kies; zoooon pijn, en waar dat nou vandaan kwam:S De tandarts denkt aan overbelasting:S
Het is nu wel weer over, maar ik merk dat mijn kies te hoog staat. Kan dit vanzelf gebeuren? Hij haalt een klein stukje van de kies af zodat deze weer gelijk staat met de andere kiezen en tanden. Heb er namelijk een gaatje gehad dus dnek dat hij een stukje van de vulling haalt.
Maar goed, ik laat morgen weten hoe de wkb is gegaan. Ben nu niet meer bang, maar goed wel spanning in mn buik;)
Groetjes Simone
Nou, pfoe als dat alles was :o
Ik had van te voren al verteld dat ik zenuwachtig was, niet voor de behandeling, maar voor de verdoving.
Zegt de tandarts dat ik geen verdoving nodig had, omdat de zenuw al dood was:s. Dat was ff schrikken, dus eerst ff tot rust gekomen. Gelukkig had de tandarts alle respect daarvoor en ik mocht het zeggen wanneer ik er klaar voor was.
Eenmaal aan het boren heb voor 99% niks gevoeld!:D Even een mini steekje, waarvan ik denk dat het van het water van de boor af komt. En het vijlen was ook een eitje. Al was het in het ene wortel kanaal nog iets gevoelig.
Daarom heeft de TA er een soort zenuwdodend spul in gedaan. Iets blauws, haha moest er wel om lachen:P.
Daarna noodvulling en klaar was ik. Ik stond met nog geen 10 min buiten.
Dacht echt bij mezelf, sjonge heb ik daarvoor me zoveel zorgen lopen maken:S
Maar goed, weer wat geleerd he;)
's Avonds voelde ik wel "het hart" kloppen in mn kies, naja gaat wel weer over denk ik dan.
Wordt ik vanmorgen wakker met een stijve, wat opgezette wang. En het lijkt of mijn tandvlees rond de behandelde kies iets op is komen zetten.
Kan dit? Is dit normaal?
Ook voelde ik vanmorgen dat de kies wat los zat, dit is nu al minder. Hoe kan dit?
Wie kan mij antwoorden geven?
Alvast bedankt!
Liefs Simone
Allen moest ik savonds wel weer terug, omdat er al een stukje van de noodvulling was afgebroken :lol: haha
Nja niet zo erg. nou heb ik 13 december weer een afspraak en dan ist definitief klaar (hoop ik)
Ik laat van me horen!
Liefs Simone
Zat de kies niet meer los?
Suc6 ermee :)