Hallo allemaal!
Ik ben hier nieuw op het forum, ik was al bijna 5 jaar niet bij een tandarts geweest, de reden was angst en ook een beetje de kosten. Maar in het afgelopen jaar zijn er 2 kiezen afgebroken en kreeg ik ineens last van een snijtand die aan bijde zijden helemaal aan het afslijten is, dus toch maar naar de huisarts gegaan voor een verwijsing naar de kaakchirurg, van mij mocht alles er in 1 keer uit... dan hoefde ik ook mooi nooit meer naar een tandarts dat scheelde... maar de kaakchirurg zei dat ik dat beter niet kon doen omdat ik nog vrij jong ben en ik anders voor mijn 50ste met een rammelend gebit zou zitten. Dus ik heb de heftige beslissing genomen om 6 kiezen te laten trekken en de rest "gewoon" bij de tandarts te laten doen, ondertussen heb ik 2 afspraken bij een angsttandarts gehad die toevallig net in de buurt een praktijk had geopend dus ik kon er meteen terecht, hij heeft maandag een gaatje gevuld en vorige keer foto's gemaakt en het viel hem 100% mee, de slechtste elementen haalt de kaakchirurg eruit.
8 november zou dat gebeuren alleen kreeg ik vanavond last van een van de afgebroken kiezen dus hoop ik morgen die kies al kwijt te zijn als de kaakchirurg tijd heeft... Maar door de pijnloze behandeling van maandag ben ik minder angstig als normaal... ik onderga alles maar... want het is allemaal voor een goede zaak!
Groetjes Wendy
Ik ben hier nieuw op het forum, ik was al bijna 5 jaar niet bij een tandarts geweest, de reden was angst en ook een beetje de kosten. Maar in het afgelopen jaar zijn er 2 kiezen afgebroken en kreeg ik ineens last van een snijtand die aan bijde zijden helemaal aan het afslijten is, dus toch maar naar de huisarts gegaan voor een verwijsing naar de kaakchirurg, van mij mocht alles er in 1 keer uit... dan hoefde ik ook mooi nooit meer naar een tandarts dat scheelde... maar de kaakchirurg zei dat ik dat beter niet kon doen omdat ik nog vrij jong ben en ik anders voor mijn 50ste met een rammelend gebit zou zitten. Dus ik heb de heftige beslissing genomen om 6 kiezen te laten trekken en de rest "gewoon" bij de tandarts te laten doen, ondertussen heb ik 2 afspraken bij een angsttandarts gehad die toevallig net in de buurt een praktijk had geopend dus ik kon er meteen terecht, hij heeft maandag een gaatje gevuld en vorige keer foto's gemaakt en het viel hem 100% mee, de slechtste elementen haalt de kaakchirurg eruit.
8 november zou dat gebeuren alleen kreeg ik vanavond last van een van de afgebroken kiezen dus hoop ik morgen die kies al kwijt te zijn als de kaakchirurg tijd heeft... Maar door de pijnloze behandeling van maandag ben ik minder angstig als normaal... ik onderga alles maar... want het is allemaal voor een goede zaak!
Groetjes Wendy
Re: Het is allemaal voor een goede zaak!
Hartstikke goed joh!
Vervelend dat je nu last hebt, maar wel geweldig dat
het meevalt EN dat je een goede TA hebt gevonden!
Heel veel sterkte,
JAN
Ik ben van de zenuwen ook al een kilo afgevallen, ik kan die best missen hoor haha alleen had ik dat liever onder andere omstandigheden gedaan ;)
Maar goed... nog 4 nachten en dan is het mijn beurt, ik zal wel nog voor ik naar de kaakchirurg ga een kalmerend middel bij de huisarts halen want anders ben ik 1 brok zenuwen die dag vrees ik...
Groetjes Wendy
Groetjes Wendy
Hoop dat het meevalt als je verdoving is uitgewerkt!
Groetjes Simone
Ook ik ben sinds vandaag nieuw op dit forum.
Na lang gedacht te hebben, om iets te schrijven , toch maar gedaan.
Ik ben ook ontzettend bang voor de tandarts, nu ben ik door verwezen naar de kaakchirurg :cry:
ben helemaal van slag,Mijn verstandskies beneden moet er uit, en heeft een 90 gr gedraaide wortel (aldus de tandarts) ik ga naar het rode kruis in denhaag, die staat redelijk goed aangeschreven en er uit moet die kies toch...
Soms vraag ik me af waar ik bang voor ben, nu heb ik toch ook al vreselijke pijn... Ben nog nooit bij een kaakchirurg geweest dus ieeeee,
Ik heb bij mijn telefonische afspraak alvast het een en ander gevraagd en precies wat ik al dacht een lap over je heen ieeee, en allemaal in van die pakjes...ik hoop dat ik een :smt020 mee kan nemen , want ondanks ik wel weet dat je er weinig van voelt ivm de verdoving, hoor je het wel!!
Zit nu aan de antib en de ibu zakjes, de zakjes vind ik ookal niet al te best helpen en ook para,s helpen ook niet grrr
heeft iemand opbeurende tips!!
Er staan al negatieve genoeg!
Ik ben afgelopen donderdag geholpen, het enigste wat ik gevoeld had waren de verdovingen maar zelfs dat viel me mee... Nadat die verdoving uitgewerkt was heb ik 2 keer ibuprofen 600 genomen maar dat spul brandde verschrikkelijk in mijn keel dus ben ik daarna maar overgegaan op ibuprofen 400 en de eerste dag met 2 paracetamol erbij en dat werkte ook goed, vanaf zaterdag heb ik nog maar 3 pijnstillers nodig voor de napijn, maar ook dat valt erg mee, ik heb ook geen zwellingen en ook geen verkleuringen, het enige wat me nu irriteert zijn de hechtingen, die prikken in mijn wang en op die plek heb ik nu 2 van die open plekjes... dat is wat pijnlijk.
Al met al viel het mij echt 100% mee!! Ik was eerlijk gezegd wel een beetje boos op mezelf dat ik mezelf zo gek had lopen maken om niks... maar goed nu ging ik van het ergste uit en viel het mee, voor het zelfde geld ging ik er rustiger heen en viel het heel erg tegen...
Ik zat ook aan muziek te denken maar de kaakchirurg ging grapjes maken over mijn kiezen want er sprong een stukje kies weg richting zijn assistent en daar maakte hij een aanslag van haha ik moest er zowaar nog om lachen ook haha (tot zover dat kon met al die verdovingen in mijn mond haha) en de radio stond gewoon aan dus ik had toch een muziekje op de achtergrond!
Nou positiever kan ik het niet maken haha.... Gewoon doen, ik ben ook zo enorm blij dat ik van die pijn afben nu... de napijn is niks vergeleken met wat het eerst was!
Heeeeel veel succes!!
Wendy