Kroon met onderstel en al uitgevallen.. en nu ?

Author:
Marian1973
Posted:
wo, 10/31/2007 - 17:35
Hallo !

Hier ben ik weer eens met een probleem.. nadat ik super tevreden ben over mijn nieuwe tandarts (lang verhaal...) is er toch nog iets achtergebleven van mijn oude tandarts : net is mijn kroon met pinnetjes en al compleet uitgevallen !!! Is dit een heeel groot probleem zelfs dat er een nieuwe kroon moet komen of kan deze gewoon weer teruggezet worden ? Het ziet er nog heel gaaf uit...

Ik hoop op het laatste, wie heeft er verstand van hiero ?? 8) 8)
Mignon

Zo te lezen is de kroon met opbouw en al losgekomen. Dat komt niet vaak voor. Als de wortel nog intact is kan de tandarts proberen de stift en kroon terug te cementeren. Veiliger is het natuurlijk altijd om een nieuwe opbouw en kroon te laten maken die exact goed aansluiten, maar dit wordt een dure grap. Zelf heb ik niet veel ervaring met dergelijke voorvallen. Wat zouden mijn collega's doen?

Gr, Mignon
vr, 11/02/2007 - 17:01 Permalink
Marian1973

Dank je Mignon..

hmmm... toch een nieuwe dus.. tenminste.. ben nog niet bij de tandarts geweest, heb er niet veel last van en ben erg druk deze week dus dat wordt volgende week.. Nu heb ik nog een aankomende kroon en gezien de financiele situatie hebben de tandarts en ik besloten dit volgend jaar te doen. Is het mogelijk die losgekomen kroon zolang te laten wachten of groeit me dan iets dicht of iets dergelijks ?

Groetjes,

Marian
vr, 11/02/2007 - 17:06 Permalink
Mignon

Beste Marian,

wanneer is de opbouw losgekomen? Ik zou proberen nog voor het weekend een afspraak te maken met de tandarts en anders even contact op te nemen met de weekenddienst. Als de wortelstomp beschadigt is de opbouw sowieso niet meer terug te plaatsen. Bovendien blijft er viezigheid in het kanaal hangen waardoor een gaatje kan ontstaan. Dit echter op de langere termijn. Probeer dus even in contact te komen met de tandarts!

Gr, Mignon
vr, 11/02/2007 - 17:19 Permalink