Wegens omstandigheden heb ik al enkele maanden een 8-delige frontnoodbrug die erg hard gaat verkleuren. Ik weet dat er natuurlijk ander materiaal voor wordt gebruikt dan bij de definitieve brug, maar het begint nu toch wel erg geel te worden en er komen wat donkere vlekken op de voortanden. Kan iemand mij vertellen of ik dit op de een of andere manier wat witter kan krijgen? Voorlopig hoef ik namelijk nog niet te rekenen op de definitieve brug. :cry:
Re: Verkleuren van noodbrug
Ja ... en daar ligt dus het probleem! Is er geen andere oplossing voor?
Problemen met de tandarts?
Dus jij weet er ook geen oplossing voor dan alleen het maken van een nieuwe?
Nieuwe noodbrug is vrij eenvoudig te maken als de beginafdruk nog bewaard is.
Makkelijk verdiend en ook nog leuk werk.
Zo niet,
1. polijsten
2. mbv. composiet brug verfraaiien.
Ik denk dat er voor mij niets anders opzit dan heel geduldig te wachten :cry: en nog maar eens proberen om haar te overtuigen dat ik dit super erg vind om met zulke gele tanden rond te moeten lopen. Wie weet heeft ze volgende week wel een goede week :wink: en krijg ik het voor elkaar.
In ieder geval: tóch bedankt!
Jouw tandarts is verantwoordelijk voor de definitieve verzorging, daar mag de patient nooit de dupe van zijn.
Of ander lab, of als tegemoetkoming aanpassing cq. vernieuwen noodbrug!!
Simpel en heel effectief (al schijnen er nog steeds tandartsen te zijn die niet weten dat dit kan..)
en problemen die de tandarts met het lab heeft zijn niet de uwe.. u kunt dus eisen dat er iets gedaan wordt, er zijn meer goede labs die deze klus graag hebben!
vrouwelijke tandartsen zijn wat lastiger..... :smt003
Natuurlijk is zij hier verantwoordelijk voor want zij is de opdrachtgeefster. Maar wát als ze zegt dat ook zij weer afhankelijk is van het lab en niet naar een ander lab wil overstappen??
Het is allemaal heel gemakkelijk gezegd en erg aardig bedoeld van iedereen, maar ik ben gewoon afhankelijk van deze tandarts en als zij geen medewerking wil verlenen, sta ik met mijn rug tegen de muur!
Dat is als je een soort machtspositie hebt.
Ik heb ook al naar de klachtenlijn gebeld van tandartsen en ook zij zeggen hier niets aan te kunnen doen dat alles zo lang duurt. Je kunt hier alleen terecht als je vindt dat je tandarts niet deskundig is. Dat is hier namelijk niet aan de orde.
Dus in mijn geval is het gewoon "geduldig" afwachten tot ik mijn nieuwe brug krijg en ondertussen kijken of ze een nieuwe noodbrug wil maken.
En als zij niets wilt, u kunt wel iets namelijk overstappen naar een ander. Vervelend in deze situatie, maar u niet verwijtbaar! Betekent wel extra kosten voor u, maar m.i. mag zij daar voor opdraaien.
En inderdaad/uiteraard is het minste wat u kunt verwachten dat de noodbrug op korte termijn gecorrigeerd dan wel vervangen wordt...
Ook al gezien de tijdsspanne van enkele maanden.......
:roll: