Trots op mezelf!!!

Author:
Renate~B
Posted:
vr, 11/09/2007 - 20:08
Hoi hoi allemaal,

Ik had al eerder een account op het forum maar ik heb besloten gewoon mijn naam te gebruiken omdat ik het vertik om me nog langer te schamen.
Ik ben echt mega bang voor de tandarts, ik ben zelfs voor ene intake geweest voor een narcose tandarts in Alphen.. deze durfde me niet te helpen ivm hoge bloeddruk en gebruik van ventolin.

Nu braken er iin een zeer kort tempo van 2 kiezen stukken af en een kies heeft zich in tweeen gespleten (de vulling ligt er al meer dan 4 jaar uit)... en toen 2 weken terug er weer een stuk afbrak heb ik de stoute schoenen aangetrokken.

Ik heb een tandarts gebelt!!!!!! :lol: :lol: :lol: Ik heb me in de zenuwen gezeten van hier tot tokyo.. steeds op het punt gestaan om toch af te bellen.. Maar de gedachte dat ik een goed voorbeeld wil zijn voor mijn 21 maanden oude zoontje heeft me ervan weerhouden.

Gister was het dan zover... de intake.. ik heb heel erg mijn best gedaan om kalm te blijven, eerst werd ik in een kamer gezet door een assistente die heeft eventjes met me gebabbelt over koetjes en kalfjes wat ik erg fijn vond.
Toen moest ik eventjes wachten op de tandarts en die kwam na een minuut of 5 al (voor mijn gevoel pas!) en inmiddels waren de zenuwen weer zo hoog dat ik op het punt stond om de ruimte te verlaten.

De tandarts ging naast me op een stoel zitten op ooghoogte en vroeg me waardoor ik zo bang was... en waarom ik besloten had om toch te komen.. terwijl ik met hem aan het praten was viel de stress zo van me af... een hele rare gewaarwording, maar de man was zo lief en rustig.. echt amazing!!!
Toen kwam het moment waarop hij ging kijken... ik zat helemaal op mijn zenuwen in die stoel, en hij wilde dat ik me ontspande.. na 3x vragen heb ik het zo goed als kwaad het ging gedaan.. handen open op de benen.. schouders in de stoel.. ik denk nou komt het he!!
Ja.. een vinger en een spiegeltje... geen haakje.. geen enge boortjes of andere enge dingen... hij vroeg steeds of het goed ging.. en als er iets was moest ik niet schromen om mijn hand op te steken... hij heeft echt snel gekeken.

Hij vertelde ook wat hij zag, en na de foto's kwamen we eruit dat er 2 gewone kiezen en 2 erstandskiezen getrokken moesten worden... schrik!!!!!... Maar de beste man heeft ervaring hiermee, hij behandelt ook mensen van het revalidatie centrum ernaast en ook mensen met een handicap... dus ik mag dan aannemen dat hij weet wat hij doet, ook qua angstige patienten.

Dusssssssssss 21 november gaan de eerste 2 kiezen eruit en 12 december de andere twee... ik zweet peentjes.. maar ze hebben me duidelijk verteld dat ze me net zo lang verdoven tot ik echt niets meer voel.. en dat ze meteen stoppen zodra ik aangeef dat ik het niet meer trek.
Hij heeft 20 minuten uitgetrokken voor 2 kiezen, dat is toch best kort?.. De assistente zei ook dat het amper of nooit voorkwam dat hij een kies er niet goed en snel uit kreeg.. dus ik ben benieuwd...
De tandarts zei ook we gaan eerst het grootste werk doen.. en daarna kunnen we beetje bij beetje.. stapje voor stapje de rest schoonmaken en vullen.

Ik heb een supergoed gevoel bij deze tandarts... de angst is groot en moet er niet te veel aan denken brrrr... maar ik ben geweest!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hello jozefien

Renate, applaus voor jezelf :smt041 :smt041 :smt041 , heel goed gedaan! Nu doorzetten, die 20 minuten voor 2 kiezen(de tandarts neemt dat ruim hoor, t gaat meestal sneller), eerst verdoven, dan even inwerken, vaak is de kies er in 2 minuten al uit, even een gaasje erin, je voelt gelukkig niets. een lieve geduldige tandarts maakt een wereld van verschil, laat hem merken hoe dankbaar je bent, dat verdiend zo'n kanjer! Sterkte verder! :smt006
vr, 11/09/2007 - 21:06 Permalink
Renate~B

Ja ik bennog steeds helemaal blij... en ik berust mezelf er steeds meer in dat ik er de 21ste aan moet.
Mijn man komt in Januari terug van een uitzeending.. dus die gaat helemaal verbaast staan als ik dan geen mond odeur meer heb en misschien een iets mooier bekkie :D
En me zoontje hoef ik me geen hypocriet meer naar te voelen dat hij wel moet en mama zelf te bang is :D
za, 11/10/2007 - 15:27 Permalink
Renate~B

Vandaag was het zover!!!!

Ik ben erheen geweest met heel veel angst... maar de tandarts was zoo lief en rustig.. en heeft me verdooft zonder dat ik ook maar iets gevoelt heb... Hij drukte ergens of zo voor hij spoot.

Mijn verstandskies had hij er zo uit.. en geen centje pijn!!!! de gewone kies was even een ander verhaal omdat ik die zo verwaarloost heb dat hij zelf al half uit elkaar gebroken was... maar ook die ging eruit..
Nu zit ik hier.. 2 kiezen minder... 4 hechtingen rijker... maar zoooooooooooooooooooo trots!!!!
wo, 11/21/2007 - 09:39 Permalink
hermina

Hoi Renate,
Je mag heel erg trots zijn en blijven :D . Ik herken de angst en het is echt geweldig dat het zo gegaan is. Heeeel fijn dat je zo'n geweldige tandarts getroffen hebt, maar ook idd eeeeeeeeeeerg goed van jezelf :D .
Groetjes, Hermina.
wo, 11/21/2007 - 23:47 Permalink
hello jozefien

Hi Renate, goed gedaan! die lastpakken ben je vast kwijt, vlg maand de andere twee, ik hoop dat je iets minder bang bent straks. Ik ben niet zo'n angsthaas, maar kiezen trekken brrrr. boren vind ik minder erg. Echt knap dat je geweest bent. :smt041 heerlijk als straks alles weer mooi is. :smt006
do, 11/22/2007 - 00:10 Permalink