Ik trek dit niet

Author:
Carla21
Posted:
wo, 11/07/2007 - 12:45
Ik moet morgen naar de ta voor een aantal gaatjes links onder te vullen en ik ben alweer doodsbang. Wat me het meeste dwarszit is dat dit nooit zal ophouden. Je worstelt je dr nu weer doorheen en dan ben je weer even opgelucht en trots maar over een half jaar tot een jaar begint het hele circus weer opnieuw. En dit dan de rest van mn leven. Ik heb zo'n angst dat ik dat echt niet trek; t liefst zou ik al mn tanden laten trekken om maar nooit meer te hoeven gaan maarja een gebit op mijn leeftijd (25) lijkt me ook niet echt een optie.

Verder: hij gaat nu een tand behandelen waar ik wel een beetje last van heb. De ta vroeg uitdrukelijk of ik pijn had maar dat is dus niet zo. Het is meer een iritatie die af en toe op komt en weer gaat en het gevoel dat mn tand zou kunnen breken als ik iets hards kauw. Voor de rest dus niks ook geen extreme gevoeligheid voor warm en koud, kauwen kan ook nog gewoon. De ta heeft een foto gemaakt maar hij kon de zenuw er niet op zien. Kan hij zien of er iets meer mis is dan alleen een gaatje als hij gaat boren? Had hij een evntuele ontsteking wel kunnen zien op de foto?
Mn ergste nachtmerrie is nl een zenuwbehandeling of wortelkanaal behandeling (is dit niet hetzelfde?), ik lig alweer nachten wakker alleen hierover.
Lynne

Ik ben ook zo bang voor de tandarts en dan vooral voor de pijn. Ik heb een super zwak gebit (en ook nog maar 25) en al mijn kiezen zijn al gevuld en toch komen er elk half jaar weer vullingen bij. De gedachte om al mijn kiezen maar te laten trekken zodat ik ervanaf ben is bij mij ook al opgekomen...vreselijk. Ik ben echt heel erg bang voor de pijn, omdat het boren bij mij steeds vreselijk zeer doet, ondanks de verdoving :cry: Is dit ook waar jou angst vandaan komt? Groeten Lynne
do, 11/08/2007 - 18:15 Permalink
scaredycat

Ik wil jullie angst niet verder aansterken ofzo, maar m.b.t. het laten
trekken en dan een prothese zodat je nooit meer hoeft zou ik je toch
echt willen vragen om wat bestaande topics op dit forum te lezen.

Zeker in het begin zul je vaker dan ooit bij de TA te vinden zijn voor aanpassingen,
rebasen en wat nog meer. Met je eigen tanden ben je wat dat betreft echt beter af.

Ik was tot 3,5 jaar geleden ook als de dood voor de TA, waardoor ik al meer dan 10 jaar
niet geweest was. Ik was er van overtuigd dat ik een Kunstgebit nodig zou hebben,
maar gelukkig hebben ze kunnen voldtaan met 5 kiezen trekken en VEEL vullingen.

Nu hou ik het goed bij en ben trots op mijn gebit. Ik heb nu een TA die
geduld heeft en waar ik vertrouwen in heb en ze kan HEEL goed verdoven :P
Naar de TA gaan za nooit een hobby worden, maar ik
ga wel al bijna letterlijk fluitend naar de tandarts nu...

Ik laat nu zelfs cosmetische dingen doen (kronen) die neit strikt noodzakelijk zijn.
Als iemand me dat 4 jaar geleden had voorgehouden had ik 'm voor gek verklaard...
vr, 11/09/2007 - 00:23 Permalink
Lynne

Hallo scaredycat, ik zou dat natuurlijk nooit laten doen! Ik ben nog maar 25!!! Maar bij wijze van spreken...door zoveel angst denk je het soms wel eens. Wat fijn dat jou tandarts wel heel goed kan verdoven! Zit ze toevallig in Groningen :wink:
vr, 11/09/2007 - 20:11 Permalink
natasja

Misschien heb ik voor jou wel een goede tip. Ik was ook al zeven jaar niet naar de tandarts geweest ivm angst. Een maandje geleden brak er met flossen eenderde van mijn kies en ja toen moest ik wel. Toch gegaan. De tandarts die mij toen hielp was erg afstandelijk vertelde weinig ja dat ik de komende maanden maar veel afspraken moest maken..... dus de moed zakte weer in mijn schoenen. Ik heb zelfs bij de narcosetandarts geinformeerd maar mijn verzekering bleek dit niet te vergoeden. Toen kwam ik via internet in contact met NLP. Dit heeft mij enorm geholpen. Niets geen zweverig gedoe ofzo en het hielp heel erg snel. Ik kan je de cd omgaan met angst heel erg aanraden. Mijn eerste afspraak bij de tandarts is inmiddels achter de rug ze heeft drie gaten gevuld waarvan zelfs twee zonder verdoving (iets wat ik normaal nooit zou doen) en het ging echt heel goed. Kijk mijn hobby zal het nooit worden maar ik ga wel weer.
Kijk maar eens op http://www.tiouw.nl
veel succes ermee :wink:
za, 11/10/2007 - 16:16 Permalink