veel problemen met gebit

Author:
linetkok
Posted:
zo, 11/11/2007 - 22:21
bestaat er zoiets als een slecht gebit? De meningen zijn er in mijn omgeving over verdeeld.

Maar ik heb regelmatig problemen met mijn gebit, en dat is begonnen na de geboorte van mijn zoontje twee jaar geleden.

Ik heb de ene ontsteking na de andere. Als er een gaatje gevuld is, kan ik er de klok op gelijk zetten dat het gaat ontsteken. Binnen drie weken. Heb nu in drie maanden tijd een kies moeten laten trekken en vorige week een wkb, bij een noodtandarts. Nu speelt een oude wkb van 7 jaar oud weer op. Hoe kan ik daar nu pijn aan hebben?

Ik ga elk half jaar op controle en heb dan nooit ernstige dingen.Laat gaatjes gelijk repareren en poets me helemaal gek.

Volgens mijn tandarts ben ik ook nog niet klaar en staan er nog meer dingen te gebeuren. Niet eerlijk, ben nl een ontzettende bange patient. Het kost me ook een vermogen op deze manier.

ben best wel een beetje wanhopig
hello jozefien

vroeger zeiden ze dat elk kind je een kies kostte. Gelukkig is dit in het algemeen niet waar, maar het is een feit, dat een zwangerschap, bevalling en een baby lichamelijk en geestelijk een behoorlijk wissel trekt op je gezondheid. ik denk dat jouw weerstand nu laag is, ontstekingen vlammen dan weer op . Weestand verhogen kan dus helpen. heb je misschien overgegeven tijdens de zwangerschap? buiten het poetsen, ben je ook aan het flossen, ragen en stokeren? wens je sterkte! :smt006
zo, 11/11/2007 - 22:50 Permalink
linetkok

bedankt voor je reactie! Ja een lage weerstand...zou kunnen. Dat uit zich dan idd in gebitsproblemen, want verder ben ik nooit ziek.

ik spoel wel elke dag met lysterine, misschien kan ik ook een betere tandpasta gebruiken,of maakt dat geen verschil? Heb nu een huismerk van een supermarkt
ma, 11/12/2007 - 21:51 Permalink
hello jozefien

van de mondhygieniste op het forum begrijp ik dat het merk tandpasta niet zoveel verschil maakt of je moet gevoelige tandhalsen hebben, dan kun je het beste Elmex of Sensodyne nemen. en spoelen met lysterine schijnt niet te helpen, je moet echt aan de gang met flos, rager en stoker, dan pas reinig je goed, want met alleen poetsen kom je niet overal bij. wel poetsen met een electrische borstel, liefst een sonic care. Sterkte! :smt006
ma, 11/12/2007 - 22:11 Permalink
Mignon

Ik denk dat Jozefien je een boel bruikbare tips heeft gegeven. Vervelend te lezen dat je de afgelopen tijd zoveel problemen hebt met je tanden. Ik denk dat een verlaagde weerstand hier inderdaad aan ten grondslag ligt. Probeer je tanden daarom zo optimaal mogelijk schoon te houden en vergeet daarbij vooral de finishing touch van de tandenstokers en floss niet. Heel veel succes ermee. Ik hoop dat het weer de goede kant opgaat met je gebit.

Grts, Mignon
di, 11/13/2007 - 16:14 Permalink
linetkok

bedankt voor de tips!! Maar intussen ga ik morgen naar mijn ta,omdat ik erge pijn heb in een kies na een wkb van 30 okt. Mijn kaak is beurs en heb ontzettende pijn. Begon maandag en nu(woensdag)houd ik het niet meer uit. Zal wel weer een ontsteking zijn. Heb echt zoiets van:trek alles er maar uit,ben het zoooo zat
wo, 11/14/2007 - 22:56 Permalink
rozeveld

Volgens mij bestaat er zeker wel zoiets als een slecht gebit. De redenen hiervoor zijn divers. Heb hier zelf namelijk ook last van. En het grappige, of eigenlijk niet zo heel grappige hiervan is, dat als ik mijn tandarts hier naar vraag hij zegt dat m'n gebit wel meekan tot m'n 80ste.

Ondertussen 3 kiezen getrokken. Elk half jaar behoorlijke behandelingen. Ik snoep absoluut niet meer. Poest me een slag in de rondte, enz.
do, 11/15/2007 - 03:41 Permalink