kroon, onsteking ,wkb , nog steeds ontsteking , bitje?

Author:
eva853
Posted:
zo, 11/11/2007 - 20:20
Eigenlijk begon het met de noodkroon maar nadat de kroon erop was gezet kreeg ik ontzettende last van mijn kies/zenuwen. Volgens de MH was de kroon te hoog en is er een stuk vanaf geveild.
De warm /koud pijn ging over maar nu kwam er een bult (fistel) op mijn tandvlees waarna de tandarts een wkb heeft gedaan. De bult werd daarop minder maar is nu weer helemaal terug en groter dan voorheen.
Hij zit erg hoog tussen mijn tandvlees en mijn wang.
Weer terug , waarop mij een bitje tegen het knarsen of klemmen wat ik (waarschijnlijk) doe, werd aanbevolen.
Dat vind ik best maar ik kan me niet voorstellen dat een ontsteking daarvan weggaat.
Antibiotica wilde ze niet geven, wat ik ook wel begrijp , maar om dit nu zo te laten?
Ik heb het bitje nog niet , het wordt nu gemaakt , maar wat moet ik hier nu mee.
Hoelang kan/mag ik hier mee rondlopen?
hello jozefien

hoi Eva, ik hoop dat er een tandarts reageert. nu dan maar even, voor wat het waard is, mijn mening/vraag. je hebt dus een ontsteking, komt waarschijnlijk van de wortel vandaan, normaal wordt er dan een wkb gedaan, je hebt een kroon nu, is die wkb voor de kroon erop kwam al gedaan? anders moet dat misschien alsnog gebeuren, de ontsteking vindt zijn weg naar boven naar buiten i.p.v. met een druk op de kies, waarschijnlijk is daardoor de kiespijn weg. het bitje zal wel helpen doordat je de kies niet zo belast, maar of de ontsteking daar nu van weggaat??? sterkte! :smt006
ma, 11/12/2007 - 19:42 Permalink
eva853

Hee dankje!
Ik hoop ook dat er nog een tandarts reageert maar toch fijn dat iemand mijn noodkreet(ok , een beetje overdreven) oppikt!
Ik heb een wkb gehad nadat de kroon erop is gezet.
Door de kroon heen geboord.
Donderdag moet ik mijn bitje komen passen en zal ik het nog eens aankaarten.
Ik zou het liefst (een fistel kan ik het niet noemen eigenlijk) de "hazelnoot" opensnijden, al dan niet zelf.
Dat lijkt me natuurlijk niet verstandig.
Ik heb er niet heel veel last van , geen zenuwpijn tenminste.
Maar af en toe klopt het en vieze smaak in mijn mond, er zit zeker een opening(gelukkig)
maar ik kan hier toch niet heel lang mee door blijven lopen?
Anders maar naar een andere tandarts?
Ik was zo tevreden over deze :(
ma, 11/12/2007 - 22:16 Permalink
hello jozefien

Hi Eva, de ontsteking kan dus weg, dan wordt hij verder ook wel opgeruimd. geen zorgen dus. sommige mensen lopen jaren met steeds terugkerende ontstekingen. Vroeger zag je vaak mensen met zo'n bult en later gat in hun wang lopen! Gelukkig is dat niet vaak meer zo, want er wordt nu vaker behandeld. Overleg dus met jouw tandarts hierover, maar geen paniek, er is nu geen haast meer. Sterkte :smt006
di, 11/13/2007 - 12:25 Permalink
eva853

tja , 1.5 week verder....
En nog steeds een grote bult.
Alleen het lijkt wel of ie zich verplaatst heeft , hij zit nu niet meer op mijn tandvlees maar aan de binnenkant van mijn wang.
En veel minder vieze smaak in mijn mond wat op zich wel fijn is maar dan loopt het pus er dus minder uit.
Eigenlijk is het nu pijnlijker dan voordat hij hem open heeft gesneden.
Wat nu?
Hoe gevaarlijk is het om hier mee door te lopen?
Ik geloof dat hij opperde als het niet wegging de kies te trekken maar gaat een ontsteking dan weg?
za, 11/24/2007 - 22:01 Permalink