gingivitis en paradontitis

Author:
Natasha V.
Posted:
zo, 12/09/2007 - 23:44
Beste tandartsen op dit forum,

Zouden jullie mij a.u.b. met de volgende vraag willen helpen?
Hoe snel kan gingivitis in paradontitis overgaan? En kan het gebeuren bij een 2-jarig kind?
Mijn kind heeft op 30 november tandvleesontsteking linksboven opgelopen. In het weekend daarna is het uitgebreid. Op maandag zei onze tandarts dat wij goed moesten poetsen en als het binnen 3 dagen niet iets verbeterd was terugkomen voor antibiotica.
Het is echter wel iets beter geworden (het bloedt nog soms een beetje bij het tandenpoetsen). Alleen nu merk ik dat bij de laterale snijtand linksboven het tandvlees hoger ligt dan aan de andere kant. Ik zie daar ook al paar dagen vooral 's ochtends soort van pus. Ik ben nu dus toch weer erg bang voor paradontitis en alle vreselijke gevolgen daarvan.
Ik ga nog een keer naar onze tandarts maar ik wil ook graag uw mening over het bovenstaande weten.
Kan het toch paradontitis zijn? Of kan het tandvlees haar stand veranderen ook bij gingivitis? Zal het tandvlees haar stand weer corrigeren?

Een erg bezorgde moeder
hello jozefien

bezorgde moeder, ik hoop voor je dat er een tandarts reageert, zo niet: morgenochtend even de tandarts bellen, ik zou gewoon geen risico nemen met zo'n kleintje. Misschien wil de tandarts het morgen even zien. succes met poetsen! :smt006
ma, 12/10/2007 - 00:07 Permalink