Enige dagen gelezen zijn er bij mij 2 kiezen getrokken. Nu heb ik een vreselijk probleem met spreken. Ik slis echt enorm nu (zowel bij -s als -z klank). Erg vervelend, mede gezien het feit dat ik beroepsmatig veel dien te 'spreken'.
Nu is de wond natuurlijk nog niet volledig genezen (dat gaat sowieso erg moeizaam, maar dat is weer een ander verhaal) , maar ik maak me zeer ernstige zorgen of dit niet van permanente aard is.
Tandarts heeft nooit iets vermeld over risico van slissen na een dergelijke extractie.
Wat moet ik hier nu mee? Elk commentaar/ suggestie is van harte welkom.
Nu is de wond natuurlijk nog niet volledig genezen (dat gaat sowieso erg moeizaam, maar dat is weer een ander verhaal) , maar ik maak me zeer ernstige zorgen of dit niet van permanente aard is.
Tandarts heeft nooit iets vermeld over risico van slissen na een dergelijke extractie.
Wat moet ik hier nu mee? Elk commentaar/ suggestie is van harte welkom.
Re: Spraakprobleem na extractie kies. :-(
Ik zou eerst twee weken de genezing aanzien om verder te gaan peinzen.
Hetgeen je zegt bemoedigt me wel enigszins. Ik wacht de genezing dus maar even af. Ondertussen ga ik me vast preventief orienteren op logopedie.
Gaat het nu al beter? En ga je nog iets doen met het 'gat' wat je nu hebt? En eten....lukt dat wel aan die kant??
Hoi JBR. De genezing verloopt nu redelijk. Het is nog behoorlijk gevoelig, maar gevoelsmatig gaat het nu wel de goede kant op. Qua eten beperk ik me nog volledig tot kauwen aan de andere zij, daar is de zijde van de extracties echt nog te gevoelig voor.
Voor wat betreft het gat was ik van plan om dit 'zo' te laten. Het zit immers ver achter in mijn mond dus esthetisch gezien is het niet noodzakelijk om hier iets mee te doen.
Voor wat betreft het spreken is er nog geen enkele verbetering. :cry: Zojuist werd ik nog gebeld door een vriend. Die merkte gelijk op dat ik vreemd sprak. (gewoon slissen dus) :roll:
Als antwoord op Re: Spraakprobleem na extractie kies. :-( door Frank28