Hoi,
Ik sta ook op het forum met een ander onderwerp en heb een vraag over antibiotica:
Het is nu overigens wel de derde keer in vrij korte tijd dat ik antibiotica krijg voorgeschreven. De vorige kuur begon op 23-11 (net na de apex) en was voor 5 dagen (15 pillen van 500mg). Nu (17-12) heb ik weer een kuur gekregen van dezelfde pillen voor 7 dagen (21 pillen van 500mg). Ik heb de tandarts gevraagd of dit wel allemaal zo snel achter elkaar kan. Hij zei van wel.......wie heeft hier nog een mening over?
Ik sta ook op het forum met een ander onderwerp en heb een vraag over antibiotica:
Het is nu overigens wel de derde keer in vrij korte tijd dat ik antibiotica krijg voorgeschreven. De vorige kuur begon op 23-11 (net na de apex) en was voor 5 dagen (15 pillen van 500mg). Nu (17-12) heb ik weer een kuur gekregen van dezelfde pillen voor 7 dagen (21 pillen van 500mg). Ik heb de tandarts gevraagd of dit wel allemaal zo snel achter elkaar kan. Hij zei van wel.......wie heeft hier nog een mening over?
Re: Antibiotica
Voor het overige is - voor zover ik weet - geen bijzonder risico verbonden aan twee AB kuren in relatief korte tijd.
De kuur die ik nu heb loopt tot en met zondag. Aangezien ik toch weinig vertrouwen heb in het feit dat de ontsteking onder mijn kies weggaat en het dinsdag en woensdag Kerst is, vraag ik me af of ik niet wat meer pillen kan krijgen zodat de kuur iets langer duurt (en de onsteking pas later ook op gang komt na gebruik van de laatste pil). Mijn tandarts is de volgende week en de week erna ook niet.....
Graag advies... :smt017
Als de ontsteking terugkomt en felle pijn veroorzaakt moet je - denk ik tenminste - gewoon de dienstdoende tandarts benaderen en niet wachten totdat je eigen tandarts weer terug is en ook niet de tijd overbruggen met AB.
Gr, Mignon
Het lijkt me toch erg zinvol om, in deze situatie, onderzoek te doen naar het gevoeligheidspatroon, dan weet je of je goed voorschrijft.
Heel veel sterkte, Hermina
P.S.Morgen ga je weer naar de tandarts toch?, je kunt het daar ook even vragen.
als de kuur de 1e keer niet helpt, helpt hij de 2e keer ook niet, ook niet bij langer gebruik. Als het echt nodig is : antibiotica, als je er buiten kan, niet doen dus, niet om te kijken of het nu wel weggaat. Overleg goed met jouw tandarts. Sterkte! :smt006
Vanochtend bij de tandarts geweest: de antibiotica doet zijn werk en de ontsteking lijkt wel minder te worden. Mijn wang is ook minder pijnlijk en de zwelling is de laatste dagen ook wat afgenomen. De tandarts heeft geen sneetje gemaakt...hij zegt dat de onsteking niet op één bepaalde plek zit maar verspreid door het weefsel onder de kiezen. Vandaar dat een sneetje geen zin heeft.
Op mijn vraag wat ik volgende week moet doen (as zondag heb ik de laatste pil antibiotica) en is de praktijk gesloten, heeft hij het volgende gedaan:
- Nog een kuur antibiotica nemen (dus als na zondag de onsteking toch weer erger gaat worden).
- Eventueel naar de kaakchirurg als ik iemand nodig heb.
Ik vroeg natuurlijk of dat wel zomaar weer kan met die antibiotica. Blijkbaar wel en ook bij de apotheek nog gevraagd. Ook hier gaven ze geen tegengas. Wel gaven ze aan dat dan vaak voor een andere soort wordt gekozen. In mijn geval is dat niet gebeurd.
Nou goed....even afwachten hoe alles zich gaat ontwikkelen. Hoop de Kerstdagen goed door te komen. Qua medicijnen kan ik zelf een (web-)apotheekje gaan beginnen :lol:
Maar goed het kan individueel verschillen, je ta zag dit zitten, heeft er nog een andere ta (naast kc) over het beleid nagedacht?
Groet, Hermina.
Er is nu een soort draine gezet waardoor de snee openblijft. Aanstaande maandag moet ik weer terug. Mijn antibiotica kuur stopt aanstaande zondag en ik probeer de volgende kuur toch nog even te laten liggen.
Als de ontsteking toch weer terug gaat komen, wil ik mijn kies laten trekken. Ben er nu al bijna 3 maanden mee zoet. Het houdt echt een keer op....
:(
Heb zelf in de spiegel nog gekeken. Een en ander is onder de kiezen minder dik maar ziet er nog wel gezwollen en ontstoken uit. Nu maar hopen dat het de goede kant op gaat....anders eruit met dat ding.