Hi allemaal,
Is mijn kiespijn eindelijk over.. krijgt mijn lieve oma kiespijn... :-?
In haar linkerkies zit er een gaatje... die doet nu geen pijn..
Maar haar rechterkies deed sinds gisteren pijn.. zij kon moeilijk haar pijn omschrijven.. het voelt in ieder geval niet "kloppend" aan.. Er zit geen gatje in.. etc.. waar zal de pijn vandaan komen??
1) Zij is bang voor de tandarts, dus al jaren en jaren niet meer naar de tandarts geweest...
2) Poets wel 3x per dag haar gebit...
Heb informatie nodig.. om mijn oma te overtuigen... zij wilt alsmaar niet naar de tandarts gaan
Please help :-?
Is mijn kiespijn eindelijk over.. krijgt mijn lieve oma kiespijn... :-?
In haar linkerkies zit er een gaatje... die doet nu geen pijn..
Maar haar rechterkies deed sinds gisteren pijn.. zij kon moeilijk haar pijn omschrijven.. het voelt in ieder geval niet "kloppend" aan.. Er zit geen gatje in.. etc.. waar zal de pijn vandaan komen??
1) Zij is bang voor de tandarts, dus al jaren en jaren niet meer naar de tandarts geweest...
2) Poets wel 3x per dag haar gebit...
Heb informatie nodig.. om mijn oma te overtuigen... zij wilt alsmaar niet naar de tandarts gaan
Please help :-?
Re: Kiespijn...
Soms helpt het om met ragertjes tussen de kiezen de boel eens goed schoon te maken. En misschien op termijn toch eens nar de tandarts of mondhygieniste. als je oma bent en je eigen atanden nog zo hebt staan moet je ze koesteren!
overigens wel mooi zo'n gouden voortand bij je oma!
Als jouw oma haar tanden wil behouden zou ik er alles aan doen om haar daar te krijgen, als ze de tandarts te eng vindt laat haar dan eens bij de mondhygieniste beginnen! Minder eng misschien en toch noodzakelijk!
Kiespijn is vreselijk :smt005 , daar moet je niet op wachten, zeg dat maar tegen jouw oma van deze oma, zeg maar dat oma's het goede voorbeeld moeten geven :wink: :smt006
Thnx voor jullie reactie :)
Aha.. slijtage dus hmm.. ik wil haar namelijk ook niet zien pijn lijden.. want kiespijn is echt niet om vol te houden :cry: Ik probeer haar nou juist om te praten,.. om binnenkort toch naar de tandarts te gaan 8)
Zal dan morgen wel ff langs de drogist gaan om een ragertjes te kopen voor haar.
En maar hopen dat de pijn hierdoor ook minder zal worden :)
Ps. Wat is dat zwarte randje eigenlijk, rondom haar kies?
Is dat een opkomende gaatje, of "zwarte" tandplak??
Hoe kan dat verwijdert worden?