Losse (melk) voortanden door val, hoelang duurt het?

Author:
poema
Posted:
wo, 12/26/2007 - 19:07
Mijn zoontje van 4 is gisteren hard gevallen op zijn mond, tand door de lip en twee voortanden van het bovengebit en een hoektand los. Tandvlees bloederig enz. Inmiddels na een nacht ziet het er wel goed uit, geen bloed meer en een beetje dikke lip maar de tanden wiebelen wat. Ze zitten los.
Hoe lang duurt het voordat zij weer vast gaan zitten en wat moet ik doen?
Naar de tandarts wordt een mega drama, dat zie ik niet te zitten, om nu meteen al een tandartsangst te gaan ontwikkelen bij mijn kind.

Iemand hier ervaring mee die mij kan vertellen hoe lang het duurt voordat de melktandjes weer vast gaan zitten? Zijn tanden doen ook pijn bij vlagen zegt hij.

Alvast bedankt,

Inge
mecánico para …

Mijn zoontje van 4

Naar de tandarts wordt een mega drama, dat zie ik niet te zitten, om nu meteen al een tandartsangst te gaan ontwikkelen bij mijn kind.

hoezo mega drama? Er niets aan doen/niet naar laten kijken lost niets op. Overigens is het na 24 uur al te laat om nog iets zinnig te gaan doen. Het is weldegelijk nuttig om in elk geval bij de tandarts waar hij normaal langs gaat (ga ik even van uit dat ie die heeft) te laten zien hoe en wat. De toekomst levert vaak op die leeftijd wat aparte fenomenen op. los staan, sneller wisselen, afsterven van tanden fistels enzovoorts.

kortom. ik zou die gedachte van dat trauma maar even laten varen om in de toekomst wat meer adequate zorg te kunnen krijgen.
Overigens zit ik er naast met het feit dat hij nog nooit een tandarts heeft bezocht? Dat lees ik een beetje tussen de regels door namelijk.
wo, 12/26/2007 - 21:40 Permalink
poema

Hoi, hij gaat wel naar de tandarts hoor, maar papa en mama zijn angstpatient, haha...
en papa met name door een soortgelijke val vroeger (die wel wat ernstiger was overigens hoor). Vandaar mijn angst denk ik.
Ik bel morgen wel even, ondanks dat die 24 uur dan al voorbij zijn.
De tandjes voelden vanavond overiges al wel wat vaster dan gisteren.
wo, 12/26/2007 - 22:06 Permalink
mecánico para …

Hoi, hij gaat wel naar de tandarts hoor, maar papa en mama zijn angstpatient, haha...

mmm, dat was mijn tweede gedachte, maar wie ben ik om dat zo even in uw schoenen te schuiven.
Advies nu, wel zachtjes proberen te poetsen, als dat niet gaat een paar daagjes deppen met Corsodyl (smaakt niet super lekker). Dat geeft het tandvlees wat hulp bij gezond genezen. Kost wel even voor het geheel weer geslonken is overigens.
wo, 12/26/2007 - 22:10 Permalink