goede middag,
Graag deskundig advies mbt het volgende.
10 jaar geleden heb ik aan een grote kies links onderkaak (de 36?)
een wortelkanaalbehandeling gehad.
In 2003 heb ik een fikse onsteking gehad aan de wortelpunten.
De kaakchirurg heeft mij geopereerd.
Hij zei mij dat ik rekening moet houden met problemen in de toekomst bij deze kies. Dit omdat er slechts 3 kanalen zijn gevonden en er na alle waarschijnlijkheid een 4e moet zitten die ze niet kunnen vinden.
In elk geval heb ik sinds 3 weken weer problemen in mijn kaak.
De klachten begonnen met een zwelling aan de linker binnenkant
van mijn lip. Deze werd dik en rood. Deze zwelling kwam op en ging weer weg. Ongeveer 1,5 week na het ontstaan van deze zwelling voelde ik een druk in mijn onderkaak.
De huisarts constateerde een zwelling in mijn kaak (de plooi tussen de onderkaak en de wang).
Ik ben naar de tandarts gegaan en zij heeft mij amoxcicilline 500 voorgeschreven voor 7 dagen omdat ze niets op de foto kon zien. Dit hielp mij goed. 5 Dagen na het beeindigen van de kuur zwol mijn binnenlip weer op en voelde ik direct weer de zwelling in de kaak.
De tandarts kon wederom niets ontdekken op een foto en heeft nu amoxcicilline met clavulaanzuur voorgeschreven. Deze kuur lijkt niet veel te doen.
Laat ik het zo zeggen, de klachten worden niet erger maar ook niet minder.
De druk in mijn kaak voel ik opkomen en zakt ook na verloop van tijd weer wat af. Zo nu en dan zwelt mijn lip ook wat op.
Ik vind het allemaal nogal vreemd eerlijk gezegd.
Ik heb voor 7 januari een afspraak bij de kaakchirurg aangezien de tandarts niet goed weet waar de klachten vandaan komen.
Ze vermoedt gezien de problematische geschiedenis van de kies in de linker onderkaak dat daar het probleem zit.
Maar ze kan de zwelling in mijn lip niet goed plaatsen.
Vandaag is de laatste AB dag en ik ben nogal bang dat de ontsteking na het stoppen met de kuur zich razendsnel gaat ontwikkelen.