Kapotte vulling?

Author:
dolfb
Posted:
do, 12/27/2007 - 16:13
Hallo!

Ik voel sinds gisteren een gat in mijn kies linksboven. Ik denk dat het een kapotte vulling is die er uit is gevallen, hoewel ik hier niets van heb gemerkt. Morgen moet ik vliegen naar het buitenland voor oud en nieuw.

Ik heb weinig pijn, maar betekent dit dat ik nog rustig een week kan wachten voor ik naar de tandarts ga? of moet dit voor het vliegen geregeld zijn (ivm luchtdruk?)

Ik hoop dat iemand een antwoord hierop kan geven....

ALvast Bedankt!!

MVG
helderester

He bij mij viel er op 25 een vulling uit, ik ben vanmorgen naar een "de dienstdoende tandarts geweest". Hij behandelde alleen mensen die pijn hadden anders kon je het best een weekje uitstellen. Bij mij deed het pijn bij heet en koud water. Ik heb een noodvulling gekregen (was in een wip klaar) want hij had het te druk voor uitgebreide behandeling.
do, 12/27/2007 - 16:25 Permalink
Spiegeltje

Ter aanvulling: ik denk niet dat de vliegreis veel invloed heeft, maar je loopt nu natuurlijk wel wat extra kans op kiespijn. Die zal met eenvoudige pijnstillers zijn te bestrijden. Bij mijn praktijk kun je ook niet altijd meteen terecht als er een vulling weg is of stukje afgebroken. Er worden wel enkele vragen gesteld.

In de tijd dat ik het niet zo nauw nam met mijn gebit heb ik maandenlang rondgelopen met een afgebroken hoektand, zonder echte nadelige gevolgen of pijn, maar daar kun je je natuurlijk niet aan 'spiegelen'. :D
do, 12/27/2007 - 17:08 Permalink
helderester

Ah dat gat dat ik nu zo snel gevuld wilde hebben daar heb ik eerst 4 jaar mee rondgelopen :smt009 Ik kreeg er een halfjaar geleden eindelijk een vulling in en die lag er nu dus uit, volgens mij was het gewoon slechte hechting.
do, 12/27/2007 - 17:15 Permalink